Pryapisme - Diabolicus Felinae Pandemonium (2017)

Frankrijk
Metal / Electronic
Label: Apathia

1. Un Max de Croco (6:53)
  2. La Boetie Stochastic Process (6:02)
  3. 100 % Babines, Pur Molossoïde! (3:36)
  4. A la Zheuleuleu (6:05)
  5. Tau Ceti Central (8:38)
  6. Tête de Museau Dans le Boudoir [Intermezzo] (2:41)
  7. Myxomatosis Against Architektür Vol IV (2:46)
  8. Carambolage Fillette Contre Individu Dragon Non-Décortiqué (2:13)
  9. C++ (4:39)
  10. Totipotence D’un Erg (13:09)
avatar van Ataloona
Voor de liefhebbers van Frank Zappa, Mr. Bungle/Mike Patton, Birdsongs of the Mesozoic, Melt-Banana en jawel; zelfs een beetje Geinoh Yamashirogumi - wanneer ze de traditionele Japanse kant opgaan. En dat allemaal on speed. Zeer bijzondere hyperactieve creatieve muziek, dat alle kanten op stuitert.

avatar van Cellulord
This is madness!!!
Ho jongens wacht even ik moet mijn gordel nog omdoen of ik vlieg uit de bocht. Ja, houd je vast want dit gaat aan lichtsnelheid alle (goede) kanten op. Elke track bevat een overvloed aan stijlen en inspiratie. Aan't eind van dit album heb je waarschijnlijk alle muzikale stijlen die bestaan gehoord, en nog enkelle die niet bestaan. Meesterlijk ineengestoken.

Moet je wederom bedanken Ataloona voor de (onrechtstreekse) tip. En ook voor het herinneren aan "Birdsongs of the Mesozoic" want die was ik totaal vergeten, maar kreeg kippevel bij het zien van de naam

avatar van Ataloona
Ja, dit schizofrene werkje neigt echt flink naar het label 'modern meesterwerk'. Echt bizar die hoeveelheid aan genres en subgenres dat voorbijkomt. Hoe gaan we dit gecreëerde genre nu noemen?

bennerd
Ik had eerlijk gezegd iets heel erg Igorr-ig verwacht, maar kom best bedrogen uit. Het gaat inderdaad alle kanten op, maar het mist beduidend veel pit en glijdt zomaar wat langs me heen zonder ergens te beklijven.