Alien Sex Fiend - Acid Bath (1984)

Label: Anagram

1. In God We Trust (In Cars You Rust?) (4:50)
  2. Dead and Re-Buried (5:58)
  3. She's a Killer (6:40)
  4. Hee-Haw (Here Come the Bone People) (6:00)
  5. Smoke My Bones (0:43)
  6. Breakdown and Cry (Lay Down and Lie - Goodbye) (6:55)
  7. E. S. T. (Trip to the Moon) (8:13)
  8. Attack!!!!!! #2 (6:20)
  9. Boneshaker Baby (3:31)
  10. I Am a Product [Live] (5:15)
  11. 30 Second Coma (2:43)
avatar van stephan73
Vreemd dat deze band, die toch een belangrijk onderdeel was van de hele Gothic scene, zo ondergewardeerd is op MuMe. Zou dat komen doordat hun nummers doorspekt zijn met een grote dosis synthesizers? Lijkt me niet, want daardoor klinkt hun geluid juist vooruitstrevend, zelfs neigend naar Industrial (ook al kan de vergelijking met Sigue Sigue Sputnik snel gelegd worden). Het feit dat de frontman te opzichtelijk rondliep met gekke make-up? Ook dat lijkt me niet, want we spreken wel over begin jaren '80, toen het normaal was om overdreven eruit te zien.
Wat dan de reden mag zijn dat Alien Sex Fiend zo "onbekend" is op MuMe is me onduidelijk.

Acid Bath is gewoon een erg goed album, met een unheimische sfeer. Muziek die niet onderdoet voor het werk van Bauhaus.
Nogmaals jammer dat deze band niet zo'n bekendheid geniet op MuMe, misschien dat dat ooit nog veranderd!

Sheplays
Ik ken ze eigenlijk alleen van Now I'm being zombified van een verzamelaar.

Bij de eerstvolgende Gothic KO maar eens voordragen, stephan73!

avatar van Juul1998B
Leuke trippy goth-rock. Je moet er maar net van houden. E.S.T. blijft genieten.