Frank Boeijen - Het Mooiste & Het Beste 2 (2017)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Vaderland (6:29)
  2. Eenvoudige Man (5:13)
  3. Als Schelpen in het Zand (5:26)
  4. Zondagskind (5:07)
  5. Nijmegen bij Zonsondergang (5:11)
  6. Taal van de Tijd (5:25)
  7. Gras (5:41)
  8. Tijd (5:38)
  9. Chateau de Fleury (5:35)
  10. Schaduw van de Liefde (3:46)
  11. Aan de Bezitters van een Ziel (5:18)
  12. Ouverture Donkerblauw (1:49)
  13. Donkerblauw (4:40)
  14. Zorgen (4:30)
  15. Draag Ik Je bij Me (4:59)
  16. Fim Do Mundo (7:21)
  17. Geluk (3:42)
  18. Het Rook Er Naar Oorlog (5:25)
  19. Alles Wat Ik Had (5:49)
  20. Als Ik Geen Geheugen Had (4:56)
  21. De Tabakswinkel (4:03)
  22. De Ogen van Haar Moeder (4:38)
  23. Afscheid van de Schaamte (6:38)
  24. Jij Loopt Met Me Mee (4:17)
  25. De Dans Ontsprongen (5:16)
  26. De Eerste Zeven Dagen (6:25)
  27. Gouden Bergen [Live] (4:36)
  28. De Woede van de Armoede (4:33)
  29. Orpheus (5:19)
  30. Net Als een Kind (3:25)
  31. Zeg Me Dat het Niet Zo Is (2:36)
  32. Koud in Mijn Hart [Live] (5:49)
  33. Het Antwoord [Live] (4:53)
  34. De Ontmoeting [Live] (5:14)
  35. Kontakt [Live] (2:30)
  36. Waar Kom Jij Vandaan [Live] (3:04)
  37. Kamer voor Twee (Febr. '57) [Live] (3:21)
  38. Voor Jou Alleen [Live] (3:58)
  39. De Beloning [Live] (4:11)
  40. Paradijs [Live] (4:18)
  41. Zonder Woorden [Live] (5:46)
  42. Kronenburg Park [Live] (6:32)
  43. De Verzoening [Live] (5:27)
avatar van vincentcorjanus
Mooie verzamelaar met veel onbekende pareltjes uit het omvangrijke oeuvre van de Nijmeegse bard. De uitleg van Boeijen bij de liedjes maakt deze uitgave extra interessant. Daarnaast toffe live opnames uit de periode 2000-2001. De dvd is wel een flink tegenvaller, erg karig.

avatar van BlauweVla
Welke stukken zijn live op deze compilatie?

BlauweVla schreef:
Welke stukken zijn live op deze compilatie?

32 t/m 43

avatar van E-Clect-Eddy
vincentcorjanus op Spotify staat een 43 track versie, kan het zijn dat de overige nummers bonustracks zijn?

Verder staat er bij dat ook track 27 live is en track 12 is daar niet beschikbaar...

E-Clect-Eddy schreef:

Track 27 is inderdaad live. De overige 7 tracks zijn van de dvd.

avatar van goldendream
De eerste 25 nummers lijken me een chronologisch overzicht te bieden van 1997 tot en met 2016. Dat vind ik heel geslaagd, maar er ontbreekt heel veel. Typisch voor verzamelaars.
Vanaf nummer 26 lijkt het een chaotisch boeltje te worden.

goldendream schreef:
Vanaf nummer 26 lijkt het een chaotisch boeltje te worden.

Dat zijn de bonusnummers. Er schijnt ook nog een 2 cd versie te komen.

avatar van Twinpeaks
Gisteren naar het optreden in Heerhugowaard geweest. Erg fijn optreden en toen ook deze maar meteen meegenomen. Werd gegrepen door Gouden Bergen .Dat blijft toch een fantastisch nummer qua opbouw. Mooie bloemlezing deze box al mis je inderdaad nog een hoop nummers . De collectie is in ieder geval weer compleet al hadden er voor mij nog wel wat meer exclusievere nummers op mogen staan . De dvd is inderdaad pover .Had daar dan een volledig optreden opgezet . Maar goed ,voor de rest uiterst verzorgd met mooie liner notes achter de nummers . 4 sterren

avatar van BlauweVla
Een heel goed overzicht van de beste Nederlandstalige zanger, tekstschrijver en componist. Als overzicht van wat Frank Boeijen de afgelopen 20 jaar heeft gedaan, is dit boek met CD's zeer geslaagd. Goed geproduceerde stijlvolle nummers, die ook steeds kleiner gehouden konden blijven blijkt, terwijl de dramatische toon juist steeds meer impact kreeg. Tel daarbij op; enkele niet eerder op album verscheen nummers en de live schijf met klassiekers, waarop soms lekker gerockt wordt. De DVD is ook leuk voor de heb, met zelfs de typische jaren 80 videoclip van "Zwart Wit"! Een topproduct in de ware zin van het woord.