Gerard van Maasakkers en de Vaste Mannen - Zicht (2007)

Roots / Pop
Label: Music & Words

1. Niks Te Beginnen (4:17)
  2. 'T Kumt Zoals 'T Kumt (4:24)
  3. Gij en Ik (4:05)
  4. As Ge Nie (3:23)
  5. In Zijne Kop (3:41)
  6. Hier Heur Ik Thuis (4:31)
  7. De Zoon van D'n Dominee (6:11)
  8. Efkes Weg (4:11)
  9. As 'T Dalijk Donker Is (2:43)
  10. Aander Weer (4:08)
  11. Strepen in de Lucht (4:08)
avatar van Bartjeking
Geweldig nieuw album van Gerard, muziek die je recht in het hart raakt. Hij krijgt ook ontzettend veel positieve recensies en gezien de enorme media-aandacht (o.a wereld draait door, Paul de Leeuw, radio 2) lijkt dit zijn definitieve nationale doorbraak te worden.

Hee Gerard, wat een warme brabantse gezelligheid heeft jouw muziek.

fredpit
Geen idee wat je hier bedoelt, habojee. Op deze manier lijkt het alsof we het hier over de nieuwe Fransie B of Guusje M hebben..

Gerard van Maasakkers heeft hier 11 liedjes op cd gezet en hij heeft, mede doordat hij in een overigens goed verstaanbaar streekdialect zingt, ze een persoonlijk sfeertje kunnen geven.

prima cd met 'kleine' liedjes die wel een warme persoonlijke uitstraling hebben maar die niet direct iets met het "gezellige brabant" van doen hebben. Eerder met de persoon Gerard van Maasakkers..

avatar van Ali Chemicali
Ik vind dit inderdaad het niveau van Guusje B en Fransie 'Vakantie' B ver ontstijgt.

Ik krijg door deze liederen een soort inzicht in een kleine gemeenschap waar hij vertoeft. Erg plezant.

Voor mij 1 van de beste Nederlandstalige zangers die er zijn.

avatar van Bartjeking
Momenteel is Gerard bezig met het schrijven van nieuwe songs, daar zie ik toch wel heel erg naar uit. Als hij dit niveau weer kan halen dan wordt het weer genieten.

Gij en Ik is toch een van de mooiste Nederlandstalige liefdesliedjes die ik ken.

As ge nie over zijn overleden zusje is misschien wel het mooiste Nederlandstalige liedje wat ik ooit heb gehoord! Prachtig!

avatar van spoon
De 20ste stem is voor mij, en dat doet mij veel deugt. Maasakkers is voor mij de zanger die 'het brabantse' zoals ik dat ken het beste vertegenwoordigd.
Zoals Groningen Ede Staal heeft zo heeft Brabant Gerard van Maasakkers. Dat de rest van nederland daar anders over denkt (Guusje!!) moeten ze zelf weten, maar wellicht dat door mijn 20ste stem er ook niet brabo's dit album gaan beluisteren

Een album wat me al jaren zeer lief is, maar wat ik nog vergeten was om te beoordelen