Cover Stories (2017)

Alternatieve titels: Brandi Carlile Celebrates 10 Years of the Story | An Album to Benefit War Child

Folk / Rock
Label: Legacy

1. Shovels & Rope - Late Morning Lullaby (3:50)
  2. Dolly Parton - The Story (4:17)
  3. Kris Kristofferson - Turpentine (3:06)
  4. Old Crow Medicine Show - My Song (2:49)
  5. Jim James - Wasted (1:55)
  6. The Avett Brothers - Have You Ever (3:16)
  7. Anderson East - Josephine (3:42)
  8. The Secret Sisters - Losing Heart (3:41)
  9. Indigo Girls - Cannonball (3:41)
  10. Torres - Until I Die (3:20)
  11. Margo Price - Downpour (2:34)
  12. Ruby Amanfu - Shadow on the Wall (3:34)
  13. Pearl Jam - Again Today (2:44)
  14. Adele - Hiding My Heart (3:25)
avatar van E-Clect-Eddy
Vanaf vandaag tijdelijk te beluisteren via een stream van NPR first listen

Ken de geëerde artiest van de tribute niet, maar een waslijst aan bekende namen nodigen wel uit dit eens te beluisteren. Een cover album voor War Child.

avatar van LuukRamaker
Dank voor de link. Leuk project dit.

Originele album: Brandi Carlile - The Story (2007)

avatar van Manfield
Benieuwd naar de versie van Torres en Pearl Jam. De originele songs moet ik er ook maar even bij zoeken.

avatar van E-Clect-Eddy
Helaas auto-tune op Dolly's stem... jammer. Moeilijk album om doorheen te komen zonder te skippen.

Pas bij The Secret Sisters - Losing Heart iets wat me echt bevalt. De nummers daarna bevallen ook wel, de ene iets meer dan de ander, maar dit soort van iets wat troosteloze sfeer bevalt me niet zo. Zit me ook te veel Country (invloeden) op het album.

De boemtjak ritme van Torres is me ook te simpel. Pearl Jam, klinkt als een heel andere band, zang vind ik er ook niet lekker opstaan. Ook de stem van Adele lijkt op een aparte manier opgenomen te zien, om het retro 60s of 70s te doen klinken... niet geslaagd effect, dit zingen kan Adele natuurlijk wel. Grappig om haar op deze manier te horen.