Cigarettes After Sex - Cigarettes After Sex (2011)

Alternatieve titel: Romans 13:9

Uitgebracht in eigen beheer

1. Our Last Day
  2. Night Train
  3. You
  4. Please Don't Cry
  5. Woman with a Crow (The Last Train)
  6. Sing
  7. Lay Here
  8. Every Light Is Out
  9. I Can't Stop These Tears from Falling
  10. Run Towards Your Fears
  11. Do You Know Where I Should Go?
avatar van Lennonlover
Wel een leuke plaat hoewel dat misschien niet direct uitmijn stem blijkt. Ze zijn hier nog duidelijk zoekende naar hun stijl. Sommige nummers vind ik daarenboven ook nog eens te langdradig zonder veel body.
Anderzijds zijn er nummers die binnenrijden als een bus (Our Last Day), maken ze Shoegaze als de besten (Lay Here) en schrijven ze Belle & Sebastian-nummers beter dan Stuart Murdoch (I Can't Stop These Tears from Falling).
Ik krijg trouwens niet genoeg van Woman with a Crow.

3* omdat ze nog moeten bijleren om een consistente plaat te maken met een eigen sound. Hopelijk lukt het dit jaar met hun nieuwe.