Brian May + Kerry Ellis - Golden Days (2017)

Rock / Pop
Label: Sony

1. Love in a Rainbow (4:38)
  2. Roll with You (4:01)
  3. Golden Days (4:46)
  4. It's Gonna Be All Right (The Panic Attack Song) (3:49)
  5. Amazing Grace (5:38)
  6. One Voice (4:50)
  7. If I Loved You (4:18)
  8. Born Free (4:12)
  9. Parisienne Walkways (4:10)
  10. I Who Have Nothing (4:20)
  11. The Kissing Me Song (2:26)
  12. Story of a Heart (3:36)
  13. Can't Help Falling in Love (3:26)
avatar van vigil
aardig nieuw album van de Queen gitarist met nachtegaaltje Kerry Ellis. De helft nieuw geschreven nummers en de nodige covers waarvan de bekendste Parisienne Walkways (Gary Moore en Phil lynott) en het doodgecoverde Can't Help Falling in Love zal zijn. Story of a Heart is een Ulvaeus/Andersson compositie (Bjorn & Benny, u kent ze wel...) die van dit verzamel af komt; Benny Andersson Band - Story of a Heart (2009) . Het is overigens origineel een Zweedstalig liedje (Sommaren du fick).

Het is een aardig album waar May zijn gitaren minimaal laat gieren. Af en toe mag hij het gaspedaal even indrukken zoals bij het we schrijven een jaren 90 rockchick liedje Roll with You en It's Gonna Be All Right. May speelt overigens op de helft van dit album ook de bas en hij mag af en toe de 2de stem of een koortje meedoen dus verwacht qua vocalen niet te veel van de grijze krullenbol.

avatar van SemdeJong
Na diverse malen beluisterd te hebben ben ik van mening dat het een leuk album geworden is. Het gaat Brian niet meer om het verdienen van geld of het scoren van hits maar puur om plezier te hebben en jonge talenten op weg te helpen.