Anja Garbarek - Smiling & Waving (2001)

Noorwegen
Avant-Garde
Label: Virgin

1. Her Room (2:32)
  2. The Gown (3:21)

met Mark Hollis en Steven Wilson

3. Spin the Context (4:48)

4. Stay Tuned (4:16)
  5. You Know (3:43)

6. Big Mouth (3:19)

met Mark Hollis

7. The Diver (4:06)
  8. That's All (3:51)
  9. And Then (4:25)
  10. It Seems We Talk (4:56)

met Steven Wilson

11. I Won't Hurt You * (2:39)
  12. Blinking Blocks of Light * (3:41)
avatar van veerle
Dit album blijft mooi . Heel verstild, een beetje elektronisch en verder nogal Scandinavisch.

Dit album blijft boven komen. regelmatig vind dit plaatje zijn weg naar mijn speler ook al heb ik het al een jaar of 6 in mijn bezit, Fraai.

avatar van Kronos
Anja is de dochter van Jan Garbarek.

Inderdaad een mooi album. Al even geleden dat ik het nog eens gehoord heb.

avatar van reptile71
Leuk om te weten is dat Mark Hollis hier ook nog wat medewerking aan heeft verleend: arrangement, bass en melodica op The Gown, arrangement van Big Mouth en productie van The Diver. Ook Steven Wilson (Porcupine Tree) doet hierop mee in tracks 2, 3, 5 en 10.

avatar van perrospicados
Hoe is de bijdrage van Mark Hollis hier? Als ik het wel heb moet dit zijn allerlaatste bijdrage aan de wereld die muziek heet zijn geweest. Ik bedoel eigenlijk is er ergens een indicatie te vinden dat het daarna complete stilte zou worden?

WPE
Zwoel hoor. En leuk om heel af en toe, als je in de stemming bent, eens op te zetten en weg te dromen.

avatar van Supersid
Leuk, maar voorlopig nog niet meer dan dat.
Wél mooi gepresenteerd: sneeuwwit vinyl met passend (bijna) maagdelijk wit middenlabel.

avatar van Litmanen1
Wat een plaat. Door het lezen van 'A Perfect Silence' over Talk Talk frontman Mark Hollis kwam ik achter dit album. Zeg je verstilling, less is more zeg je Mark Hollis... maar dus ook Anja Garbarek. De rustpunten worden fraai aangevuld met de ingetogen stem van Anja en de subtiele electronika. Dit komt wat mij betreft het mooiste samen in het pareltje; Stay Tuned. Werkelijk prachtig. Chameleon Day gaf dit 15 jaar geleden al aan maar toen lag ik kennelijk nog onder een steen en kende ik dit werk niet. De percussie vind ik hier en daar wat hard tov de rest van de muziek/zang. Dat maakt het wat minder subtiel. Echter vind ik het bij 'Big Mouth' wel prettig. Dat is wellicht persoonlijk. Maar het is een erg mooi album en ik heb het vandaag op vinyl aangeschaft voor nog meer plezierige luisterbeurten