Noga Erez - Off the Radar (2017)

Israƫl
Label: City Slang

1. Balkada (3:02)
  2. Dance While You Shoot (3:27)
  3. Toy (2:57)
  10. Off the Radar (2:55)
  11. Side Effect (0:29)
  12. Muezzin (2:56)
  13. Noisy (3:56)
  14. A Hit Is a Hit (1:32)
  15. Junior (4:07)
avatar van Fade.
Wel zin in eigenlijk. Klinkt wel vet tot nu toe!

“I have this idea of giving people moments of thought and inspiration, and at the same time offering escapism and fun."

Met de zware thematiek die zij hier op dit album aanhaalt vraag ik me af of dat een haalbare doelstelling was: machtshebbers die mensen beïnvloedden, groepsverkrachting, social media en het onvermogen tot zelf nadenken. Gezellig ja, echt onderwerpen die met escapisme en "fun" samengaan.

het is niet zo dat ze het niet probeert met catchy en mantra-achtige refreinen, stuiterbeats, sub-bass, rauwe synths, een wagonlading bevreemdende samples en rare vocale effecten. Ook zijn er – logischerwijs, zou ik haast zeggen – hints naar wereldmuziek, zo ook opera en een filmische sfeer. Maar vooral heel veel ritme. Ja, muzikaal is dit inderdaad fun, heel veel zelfs. Vernieuwend en gewaagd ook. Maar toch, ergens wringt er iets, hè.

avatar van Slowgaze
Wat een schrijnend gebrek aan deze mooie plaat op MusicMeter. Gretz, Rudi1984, Mjuman, waar zijn jullie?

avatar van Rudi1984
Hmm nee, sorry. Je tips zijn altijd meer dan welkom, maar dit is absoluut niet mijn ding.

avatar van dix
dix
ThirdEyedCitizen schreef:

Het móet ook wringen, anders ben ik te snel uitgeluisterd. Dit doet mij wel wat denken aan Gazelle Twin. En omdat die al een tijdje geen nieuw materiaal heeft losgelaten moeten we het hier even mee doen. Dat is geen straf, bepaald niet.