Pete Philly & Perquisite - Remindstate (2007)

Label: Epitaph

1. Intro [Perquisite Remix] (4:46)
  2. Relieved [New Generation Big Band Remix] (4:18)
  3. Insomnia [Laagman Remix] (3:37)
  4. Motivated [Crackman Remix] (2:44)
  5. Eager [Perquisite Remix] (6:00)
  6. Lazy [Collective Efforts Remix] (3:56)
  7. Respect [C-Mon & Kypski Remix] (4:41)

met C-Mon & Kypski

8. Cocksure [Laidback Luke Remix] (4:27)
  9. Conflicted [Metropole Orchestra Remix] (3:53)
  10. Grateful [Nicolay Remix] (3:43)

met Nicolay

11. Mindstate [Arts the Beatdoctor Remix] (3:20)

met Arts the Beatdoctor

12. Mellow [Morgan Spacek Remix] (1:14)
  13. Paranoid [Darin G Remix] (4:51)
  14. Cheeky [DJ PCM Remix] (5:31)
  15. Hope [DJ Mitsu Remix] (4:51)
  16. Amazed [Seiji Remix] (6:17)
avatar van landrover
Het klinkt allemaal goed. Insomnia valt tegen...
Eager kan je al heel lang beluisteren op www.ourmindstate.com...matig nummer, jammer, het origineel was zo superchill

Gekkenhuis
Wel goedkoop dat die CD alsnog 15 euro kost. Doe die shit dan gratis of 5 euro ofzo.

avatar van luc011190
Ik vond op het eerste album de balans tussen MC en procuer fantastisch, dus ik denk eerlijk gezegd niet dat dit veel toevoegt. Misschien wel interessant om te luisteren wat C-Mon & Kypski ervan gebrouwen hebben

alle mindere tracks zijn er op vooruit gegaan terwijl de meeste van de goede tracks ongeveer op het zelfde niveau zijn gebleven, weer 5* dus

Mwa.. Ik weet het niet hoor.
Grateful vind ik wel heel lekker klinken! En mellow trouwens ook wel. De langzame nummers wat meer pit.
Lazy ook wel, Ja het is best leuk cd'tje, maar ze hadden het niet hoeven doen.
Ben ook benieuwd naar hun nieuwe album, die waarschijnlijk in de zomer uitkomt.
Top top, kan niet wachten. sowieso tot de zomer niet, ik bervries joh!

Pauper
Gekkenhuis schreef:

Dat vind ik ook het grootste minpunt van dit album, zeggen dat je het niet doet om Mindstate uit te melken maar ondertussen wel de volle prijs vragen voor een album dat eigenlijk al per toeval tot stand kwam. Hoe dan ook, het grootste deel klinkt gewoon weer heerlijk, o.a. bijdragen van Nicolay, C-Mon & Kypski en de New Generation Big Band. Ja gewoon tof! 4*

ik vind cocksure trouwens echt naar niks klinken.
Vond dat altijd al het minpunt van Mindstate, maar nu is t nog erger.

Over dat de cd 15,- kost.. Ja. Opzig wel te begrijpen, al die mensen die eraan meehebben gewerkt. Het is toch een hele cd, oke wel weer zelfde teksten..
Tja ze hadden het best wel wat goedkoper kunnen doen. Miss 10 euri's. Dat is het wel waard. Voor New Generation Big Band;)

staat nu op de luisterpaal

Gekkenhuis
Iets minder dan het origineel. Ik vind Relieved better en ook Grateful is lekker. Groot minpunt is dat Hope, mijn favorite track van Mindstate, nu veel minder is.

Pauper
Ook Arts komt weer sterk, vooral oogjes houden op Transitions die gisteren in Japan is gereleased.

vondeich
Ik vind dit een tegenvallertje... Gehoord op de luisterpaal, en vind dat wel voldoende. Het is ook wel een voldoende, maar voegt te weinig toe naar mijn mening. 3*

Basthaman
Late reply, maar beter dan niet zeg ik altijd maar.

Toen ik het album de 1e keer even voorzichtig doorskipte, kon het me nog niet echt boeien. De beats lagen allemaal een beetje op dezelfde lijn als Mindstate, en iets vernieuwenders had gemogen (met uitz. van de LBL remix van Cocksure)

Daarna ben ik het album eigenlijk steeds vaker en beter gaan luisteren, en toen kwam ik erachter dat de tracks die dicht bij de vibe van Mindstate lagen, een diepere indruk achterlieten dan de LBL remix van Cocksure. Qua vibe krijgt dit album van mij een 3

Maar, toen ben ik gaan luisteren naar de beats. Ben zelf al een tijdje bezig als producer, en damn, wat zijn die beats lekker zeg. C-mon & Kyski hoefden voor mij niets meer te bewijzen, maar het de remix van Respect is DOPE. Beats: 5

Dat brengt het geheel op een 4!

avatar van nr9StefanoTorres
pfff echt een overbodig album dit he niet normaal Het is veelllll minder dan het orgineel. Heel veel saaie remixes, vind alleen Relieved, Insomnia & Motivated wel chill voor de rest is het maar saai en onnodig album. Voor de moeite nog een 2.5* dan maar.

avatar van MFPascal
Sommige nummers voelen nu gewoon verkracht aan in mijn ogen, goed voorbeeld hiervan is die Laidback Luke remix van Cocksure. Hierdoor heb ik een enorm nare nasmaak aan dit album en dit is zeer jammerlijk gezien ik de remixes door New Generation Big Band en C-Mon & Kypski wel weer dope vind. Een 3,5.

avatar van waxs
Toch maar een half puntje bijgedaan, ik blijf van mening dat het puur uitmelken van oud matariaal is terwijl er nu wel eens wat nieuwe tracks zouden mogen verschijnen, zonde.

avatar van Ali Chemicali
Bass voluit en door de kamer trillen, het is niet zo orgineel meer, maar ook weer wel omdat je niet vaak ziet dat artiesten een remixversie van een album maken. Erg lekker, maar minder dan het orgineel

Mindere versie van Mind.State, behalve de collective efforts remix van lazy, en de remix van nicolay en arts.

avatar van Shelter
Een lekkere mix voor tussendoor... niet beter dan mindstate ook niet veel slechter.

avatar van Reijersen
Best cool remix album dit, maar ook wat uitgekauwd. Veel remixes zijn toch wel geslaagd, maar heb liever de regulieren cd's van PP&P.

3,5 ster.

avatar van jelmer19
klinkt best goed dit,
heb hem vandaag voor een koopje gehaald en thuis kwam ik erachter dat dit het remix album was ... maarja deze is ook zeker niet verkeerd

avatar van VforVictor
Erg lekker dit, beter als Mindstate naar mijn mening, de tracks klinken gewoon "voller" leueke afwisselingen tussen techno/melodietjes/orkest/hiphop/samba sounds, errug leuk gedaan + chille raps van Pete Philly, toppertje!!! de meest lekkere tracks: Cheeky, Mellow, Hope, Paranoid, Cocksure, Grateful, eigenlijk zijn ze allemaal vet hehe, een dikke 4 voor deze remix plaat, petje af voor Philly & Perquisite

Poppekontje
Zeker niet slecht dit, maar ik kan me niet voorstellen dat mensen dit eerder zouden opzetten dan Mindstate. Zeker niet slecht, maar niet echt nodig geweest in mijn ogen. 3,5*, omdat het allemaal toch wel lekker klinkt, zeker de C-Mon & Kypski.

SSC
de mixes van Arts the beatdocter, C&K en Laidback luke zijn toff.
de rest valt tegen...

avatar van Mathough
Mindstate remix overklast het origineel in alle opzichten. Een Arts & Pete album zou daarom niet verkeerd zijn.