Birdy Nam Nam - Birdy Nam Nam (2006)

Frankrijk
Electronic / Hip-Hop
Label: UWE

1. Ready for War, Ready for Whut? (3:05)
  2. Body, Mind, Spirit (3:35)
  3. Too Much Skunk Tonight (3:35)
  4. Transition (1:06)
  5. Kind of Laid Back (5:57)
  6. Jazz It at Home (3:47)
  7. We Drummin' (1:15)
  8. New Birth (3:03)
  9. Escape (3:31)
  10. L'interlude de Qualité (1:23)
  11. Engineer Fear (3:35)
  12. Rainstorming (2:13)
  13. Il Y a un Cauchemard Dans Mon Placard (4:11)

met D-Styles & Mike Boo

14. Migration (5:06)
  15. Abbesses (6:27)
  16. New Steps / Breaking Barriers (Bonus Track) (3:02)
  17. From Here to There (Bonus Track) (2:48)
avatar van MacManus
Maar twee stemmen

Wat jammer. Ben niet zo goed in reviews schrijven bij muziek. Doe het ook zelden, maar deze verdient aandacht! Echt een heel fijn album die, Jazz, Turntables en Beats zo lekker met elkaar mengt dat het een genot is voor de oren. Wel een beetje te vergelijken met Amon Tobin, Xploding Plastix en Bonobo. Het is geen hardcore electronische muziek, maar meer de wat chillere muziek die heerlijk weg luisterd terwijl je een beetje in de trein, auto op de fiets of achter je computer zit.

Luister maar even naar een nummer van ze; Two free samples

4.5 sterren van mij, zeker aan te raden aan mensen die van de bovengenoemde houden!

avatar van MacManus
Weinig geholpen mijn lofzang zie ik

Check anders even deze chille clip op youtube

avatar van dislexie
komt nog mischien een revieuw van mij, maar moet even in de muziek komen voor het aangenaam vind net als ez3kiel ís het een hele erg groei album. maar het bevalt me wel voor al Absesses is lekker

Loli
Dit album verveelt nooit... Bijna alle nummers zijn even goed, maar vooral "Ready for War, Ready for Whut?" & "Abbesses" zijn erg goed!

Live zijn ze trouwens nog een stuk beter dan op het album zelf, omdat ze aan veel nummers een andere draai geven!

Ja, van Birdy Nam Nam gaan we denk ik nog veel moois horen...

thejazzscène
Tja, een cd die mij niet erg aanspreekt muzikaal. Wel erg knappe technieken worden hier toegepast.
Live zijn deze bengels ook goed inderdaad. Vier draaitafels, vier mixers en scratchen maar. Ik had eerst gedacht dat ze in de trant van Shadow zouden verder gaan maar dat bleek niet het geval. Zo'n vetste climaxen dat er werden gemaakt. Dat verwondert natuurlijk ook niet als je hoort dat ze het Scratchkampioenschap gewonnen hebben anno weet ik veel.

Spijtig dat de kracht enkel zit in de live performance.
Als je dan toch met samples wil spelen, kan het de dag van vandaag beter met elektronische apparatuur.

avatar van samslam
Ingezet op 3,5*

Zeer sterke plaat, vooral dankzij de variatie die erin zit en het handvol bommetjes van schijven. Fear Engineer is mijn persoonlijke favoriet.

Live zijn ze nog nét ietsje beter, ik kan dan ook niet wachten op hun volgende Dourdoortocht

avatar van YoG
YoG
Heel bijzondere plaat!! Ik kan mij goed vinden in die vergelijking met oa Amon Tobin.. maar heb soms ook het gevoel te luisteren naar een samenwerking tussen Fingathing en eerstgenoemde
De Eerste twee albums van Fingathing zijn ook het proberen waar als deze stijl je aanspreekt (maar klinkt wel wat rauwer..)

maareh, Dít album verdient echt veel meer aandacht !

Abbesses is geweldig. Kom er verder moeilijk in, vind hun live werk op youtube wel een stuk vetter dan de album tracks.

avatar van Chungking
Men neme 4 absolute topscratchers (individueel allemaal al tal van prijzen gewonnen), geeft hen allen een plaat met een verschillende sample, en laat ze daarmee ter plekke al scratchend en mixend een nummer samenstellen... Birdy Nam Nam in een notendop

Daarvoor moeten ze niet enkel individueel erg goed zijn, maar vooral de onderlinge coördinatie is geweldig (in dit filmpje zie je redelijk goed hoe ze werken).
Durft al eens geforceerd 'technisch hoogstaand' overkomen, zeker op plaat. Live al een paar keer gezien en naast dat het gewoon enorm straf is wat ze uit de mouw schudden, weten ze er ook elke keer een knalfeestje van te maken - zoals hier al eerder is gezegd doen ze telkens nog iets extra met hun nummers met dikke climaxen als einde.

avatar van Timmie
Turntablism
Net dit album ontdekt en het is geweldig