Chris Robinson Brotherhood - Betty's Self-Rising Southern Blends Vol. 3 (2017)

Label: Silver Arrow

1. I Ain’t Hiding (6:50)
  2. Got Love (9:31)
  3. Clear Blue Sky & The Good Doctor (8:05)
  4. The Music’s Hot (6:00)
  5. Roan County Banjo (7:27)
  6. I’m a Hog for You (7:07)
  7. Oak Apple Day (7:17)
  8. Get Out of My Life Woman (8:21)
  9. Honeysuckle Interlude (1:42)
  10. Ride (14:22)
  11. Tales of Thunder Teeth (6:29)
  12. Girl I Love You (3:50)
  13. She Belongs to Me (7:13)
deze heb ik besteld . nu hem nog krijgen

Een zeer afwisselende concertplaat, dit derde deel van Chris Robinson Brotherhood at Betty's Self-Rising Southern Blends. Rustiger/relaxter en rocksongs wisselen elkaar af en binnen de nummers is er alle ruimte voor de band, in de vorm van gitaar- en synthesizersolo's. Soms neigt het meer naar psychedelische rock, dan weer naar bluesrock of andere genres. Het is hoe dan ook weer sterk uitgevoerd door deze band, waarbij Chris Robinson goed zingt met zijn fraaie kenmerkende stem.

Stukken van nummers zijn erg goed, maar een aantal songs springen er zo op het eerste gehoor al bovenuit. Dat zijn opener I Ain't Hiding, het lekkere The Music's Hot, het swingende Get Out Of My Life Woman, de Ride van een kwartier vol met geweldige solo's, het heerlijk rockende Tales of Thunder Teeth en groovy slotsong She Belongs To Me. Als je de vinylversie koopt met weer uitermate mooie artwork, krijg je er zelfs nog een extra concert op 2CD bij. Ik zou ervoor gaan.

Momenteel is de 3LP/2CD versie nog betaalbaar te krijgen op amazon.com of ebay.