Status Quo - Master Series (1998)

geen stemmen

13. A Mess of the Blues
  14. Don't Waste My Time
  15. Enough Is Enough
  16. Everytime I Think of You
  17. Is There a Better Way?
  18. Accident Prone
avatar van vielip
Weer een verzamelaar van Quo? Jep, wéér één....Maar met deze is wel iets aan de hand waardoor het een aparte plek heeft bij de verzamelaars. Er zijn destijds namelijk, per abuis, 2 verschillende versies in omloop gebracht. De één, zeg maar 99% van het totaal, is namelijk een versie waarop twee keer het nummer Down down staat. Het hoesje vermeldt dat nummer 6 Roll over lay down moet zijn maar als het zover is dan hoor je dus mooi weer Down down. Maarrrr, er zijn dus een paar versies in omloop waarop wél als nummer 6 Roll over lay down staat! Zeer lastig te vinden voor zover ik weet.
Een ander leuk ding is dat er op deze verzamelaar een aantal, destijds zeer lastig te vinden nummers op staan. Daarvan zijn Dead in the water en Mysteries from the ball zeer de moeite waard! Dit zijn outtakes van één van de weinige albums van de band uit de afgelopen 30 jaar dat de moeite waard is, namelijk Rock till you drop. Dat deze nummers het album destijds niet gehaald hebben mag met recht een schande genoemd worden. Zeker als je bedenkt dat pruts nummers als Tommy's in love en Fame or money wél op het album zijn beland.

avatar van musician
Het is dat het Down Down is, anders wel een hele storende fout! Dat zoiets de fabriek mocht verlaten.
Overigens een volstrekt onbegrijpelijke verzamelaar, er zit kop noch staart aan en de gekozen nummers lijken geheel ad random door de computer gekozen.

Dat verklaart dan gelijk 2 x Down Down.....

Die outtakes zijn inderdaad dan weer wel grappig maar ook geen idee waarom ze op dit album zijn beland.