Philip Glass - Notes on a Scandal (2007)

Score
Label: Rounder

1. A Live Lived Together (3:02)
  2. Barbara's House (3:45)
  3. Betrayal (3:43)
  4. Confession (1:45)
  5. Courage (2:17)
  6. Discovery (3:01)
  7. First Day of School (2:42)
  8. Going Home (2:11)
  9. Good Girl (3:00)
  10. I Knew Her (3:22)
  11. Invitation (1:29)
  12. It's Your Choice (2:39)
  13. Sheba & Steven (1:23)
  14. Sheba's Longing (2:33)
  15. Someone Has Died (2:01)
  16. Someone in Your Garden (1:51)
  17. Stalking (1:53)
  18. The Harts (2:17)
  19. The History (2:53)
  20. The Promise (2:54)
Philip Glass' oscar genomineerde muziek begint goed maar gaat al snel op de maag liggen wegens te zwaar, tis typisch Glass en het is vooral zeer effectief, maar toch. Zen intrigerende vioolmuziek is hoorbaar in de eerste track maar vanaf dan begint het allemaal wat donkerder te klinken zonder enig houvast en dat doet toch na een tijdje pijn. Effectief en behoorlijk maar niet om meermaals naar terug te keren, 3 sterren

avatar van Paap_Floyd
Ik ga dit nu luisteren!
Zware muziek van Glass is over het algemeen heel erg mijn ding.

neo (crew)
The Secret Agent (zie mijn recensie) en The Hours vind qua somberheid en kracht boven Notes on a Scandal uitsteken. Maar niet dat Notes weinig is, want die afstandelijke strijkers blijven uitmuntend.

avatar van Paap_Floyd
The Hours behoort tot mijn favorieten. The Secret Agent moet ik nog eens luisteren, want die is niet zo blijven hangen.