Rolling Blackouts Coastal Fever - The French Press (2017)

Australiƫ
Label: Sub Pop

1. French Press (5:27)
  2. Julie's Place (3:19)
  3. Sick Bug (2:50)
  4. Colours Run (2:27)
  5. Dig Up (4:08)
  6. Fountain of Good Fortune (5:00)
avatar van crosskip
Dat French Press is wel echt een belachelijk leuk nummer zeg. Heerlijke sound!

avatar van Lars11
Fantastische EP. Beetje War on Drugs en Sick Bug doet me denken aan Don't kill the reaper van Blue Oyster Cult. Smaakt naar meer

Niet echt bijzonder eigenlijk, maar wel gewoon erg leuk en goed. Noem het zomerse janglepop met een vleugje garage...

avatar van Manfield
Eens met ThirdEyedCitizen. Bij een eerste luisterbeurt enkele weken geleden was ik verrast en gaf ik 4*. Nu ik de EP vaker gehoord heb is mijn conclusie lekkere jangle pop, met prima (bas) gitaarpartijen, maar ook niks bijzonders. De garage en psychedelische invloeden zorgen voor een rauw randje, wat ik kan waarderen. Dit is de tweede EP van de band en zeker niet onverdienstelijk. Dus ik ben toch benieuwd naar een eventueel volledig debuut album. Wellicht weten ze nog een mooie stap te zetten naar een authentiek geluid.

avatar van Germ
Door de mooie hoes mijn aandacht gewekt en de muziek valt zeker niet tegen

Zoals Manfield hierboven al aangeeft is dit typische janglepop met hier en daar wat psychedelische invloeden. Oftewel gewoon lekkere indie-rock.

Bandje om in de gaten houden, het wachten is op de volledige elpee!

vandaag om 08:10 uur