Etta James - Etta James (1962)

R&B / Blues

8. Nobody but You
  9. Let Me Know
  10. Spoonful
avatar van EttaJamesBrown
Een prachtplaat voor zwakke zielen zoekend naar historisch muziekbesef.

Ik heb het gevonden.

EttaJamesBrown schreef:
Een prachtplaat voor zwakke zielen zoekend naar historisch muziekbesef.

Ik heb het gevonden.

Ik ben het helemaal met je eens!

avatar van jorro
Jammer dat dit album niet valt te streamen. De compilatie op Last.FM is ook erg beperkt. Wat daar wel valt te scrobbelen is echter zeer overtuigend. Ik vermoed daarom dat de 32e plaats in de 100 Greatest Albums of 1962 meer dan terecht is. Het album dat daarin op 71 staat (Etta James Sings for Lovers) is ook erg fraai.

jorro schreef:

Het is een prima plaat die zich goed kan meten met At Last!

Overigens heb ik voor Low Price een paar jaar geleden een vierdubbelaar(?) op de kop kunnen tikken waarop haar eerste 4 albums integraal staan. Als extraatje haar singles van eind jaren 50 erbij.

jorro schreef:

Dit soort van kwaliteit verdient om meerdere redenen een fysiek medium en daarmee een plaatsje in de platen/CD kast. Streamen doet dit werk en uitvoerende echt geen recht.

Draakje1968 schreef:

Tja, Etta zal er zelf niet meer van profiteren.

EttaJamesBrown schreef:

Tja, Etta zal er zelf niet meer van profiteren.

Wie weet, kijkt ze vanaf een wolk toe.