Country Joe & The Fish - Together (1968)

Label: Vanguard

1. Rock and Soul Music (6:51)
  2. Susan (3:28)
  3. Mojo Navigator (2:24)
  4. Bright Suburban Mr. & Mrs. Clean Machine (2:19)
  5. Good Guys / Bad Guys Cheer / the Streets of Your Town (3:39)
  6. The Fish Moan (0:27)
  7. The Harlem Song (4:20)
  8. Waltzing in the Moonlight (2:13)
  9. Away Bounce My Bubbles (2:25)
  10. Cetacean (3:38)
  11. An Untitled Protest (2:45)
avatar van platedraaier
Het eerste nummer van dit album heb ik altijd meesterlijk gevonden. Een soort funky-soul nummer, waarin de bandleden elk hun moment krijgen en een leuke immitatie van James Brown.

De rest kwam ik nooit zo doorheen, maar alleen voor die eerste al 3,5 *

avatar van Droombolus
Together werd altijd wat lager aangeslagen dan de eerste 2 LPs van CJ&F, maar 40+ jaar na dato blijkt dat onterecht. Waar de vorige platen overheerst worden door Country Joe himself, krijgt hier de rest van de band zijn kans en blijkt zelfs drummer Chicken Hirsch nog aardig te kunnen zingen. Prachtige maatschappij kritiese muzikale scetches ( Harlem Song !! ) worden afgewisseld met gewoon maatschappij kritiese nummers ( ze kwamen niet voor niks voort uit de Haight Ashbury scene ) en natuurlijk mag het lyriese liefdesliedje ook niet ontbreken.

Konklusie: dit is een volwaardig CJ&F album wat maar in weinig onderdoet voor zijn voorgangers en zeker hoger aangeslagen moet worden dan zijn opvolgers Here We Go Again & CJ Fish, maar ja dit was dan ook de laatste plaat in de oer-bezetting.

uilenei
Waar ik bij "Electric Music..." wat moeite heb om het album in zijn geheel te beluisteren en soms eerder afhaak, blijft deze plaat me boeien van begin tot eind. Ik sluit me volledig aan bij Droombolus en onderschrijf de stelling dat deze plaat minstens gelijkwaardig is aan zijn voorgangers.