Roosbeef - Roosbeef (2006)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Bouwvakkers (3:15)
  2. Foto (3:45)
  3. I Choose (5:09)
  4. Vollen Magen (3:21)
  5. Chickie Chickie (4:12)
  6. Boerderij (2:23)
Leuke liedjes.. Puur, eerlijk.. Chikkie Chikkie is mijn favoriet.

Ik ken Roosbeef alleen van hun demo (en aantal optredens).. dat vond ik altijd erg leuk.. Tijdje niet gevold en ineens is daar een debuutcd'tje... Ik ben benieuwd! Binnenkort ff achteraan gaan..

Mojo Pin
Is een EP hè.

Uiteraard bedoel ik EP...

Te gek! Eindelijk eens wat "nieuwe" muziek, waar wat lef in zit, die geen rechte paden bewandeld.
Doet me op een of andere manier aan Lou Reed denken (raar maar waar)
Te gek! 5*

Pieter Paal
Wel jammer dat dit helaas een e.p. is, want ik zou best nog meer van Roos Rebergen en band willen horen.
Haar teksten en stem zijn echt van aparte klasse en de muzikale omlijsting is ook helemaal top.
Roosbeef was terecht de winnaar van de 'Grote Prijs van Nederland'. Hoewel ze al een tijdje bestaan is Nederland toch weer een hele unieke band en goede zangeres rijker.
Als ze eens in de buurt optreden, ga ik er natuurlijk wel heen.

avatar van Bertus
Inmiddels heeft Roos een contract bij Excelsior gescoord, waar ook wat nummers van deze ep op zullen komen (aldus 3voor12). Dat is hoopgevend nieuws!

avatar van Wickerman
Volle Magen is prachtig. De engelstalige nummers vind ik wat minder, maar de rest laat zien dat er potentie in zit. Ik kijk uit naar de debuutplaat.

Wat is het toch een kleine wereld, we roepen dat maar al te graag.

Ze Willen Je Hond Aaien Maar Niet Met Je Praten is in mijn ogen een van de fijnste platen van vorig jaar. Soms ontroerend, soms grappig en met een geweldige band op de achtergrond. Live klinkt het nu ook als een geweldig op elkaar ingespeelde band.

Maar ergens in 2006 was er nog de EP, die praktisch onvindbaar is geworden. Jammer, want ik had hem graag naast Ze Willen... in de kast gezet maar de digitale mp3tjes zijn toch ook erg fijn.

Bouwvakkers wordt nog steeds gespeeld. Een erg leuk grappige ode aan bouwvakkers en hun dixie wctjes. Wat kinderlijk maar ook ontzettend charmant en zoals ik al eerder zei. Zou eigenlijk in een wat meer uitgewerkte versie goed op ZWJHAMJP(dat bekt ook lekker....) kunnen staan.

Chickie chickie is een van de twee Engelse nummers hier en ja...wat valt er eigenlijk over te zeggen. Slecht is het niet, maar toch hoor ik de band veel liever in het Nederlands ook al kan ik hier het accent goed uitstaan.

Foto is nu beter bekend als Alleen maar het blijft toch een van mijn favorieten op het album. Hier is het allemaal wat kaler maar nog steeds blijft het een geweldig nummer. Eigenlijk is deze versie nog iets mooier dan het albumnummer.

I Choose is het andere Engelse nummer eigenlijk kan ik hier hetzelfde als bij Chickie Chickie neerzetten alleen kwa tekst maar muzikaal steek het wat beter in elkaar. Verre van slecht maar ik hoor de band veel liever in het Nederlands.

Boerderij belande ook op ZWJHAMJP. Geweldig mooi ontroerend nummer over hoe haar ouderlijk huis werd/wordt(het is me nog steeds onduidelijk) gesloopt. Eigenlijk verschilt het niet zo veel van de albumversie, maar het is geen straf om dit nummer weer eens te horen.

Die 4* is wat teveel van het goede, een mooie dikke 3,5* is meer op zijn plaats. Het is een fijne EP die een fijn vooruitblik gaf/uitbreiding is op het ZWJHAMJP.

avatar van Carolaah
1,0
Ai.. ik heb haar bij toeval live gehoord een paar jaar geleden.
Maar dit vind ik dus écht niks..
Ik snap de kunst ervan wel, maar het is absoluut niet mijn ding.

(H)eerlijke EP waar de term 'love or hate' net als op het debuut met groot gemak op te plakken valt. Hoe irriterend de zang soms ook op me werkt: Roos blijft me hypnotiseren en zorgt ervoor dat ik met groot gemak over de manier van zingen heenstap.

Ook ik hoor ze liever in het Nederlands. Bij I Choose krijg ik soms Queen-associaties. Vreemd? Misschien. Maar een compliment is het zeker!