Rammstein - Paris (2017)

Rock / Metal
Label: Vertigo

1. Intro (4:14)
  2. Sonne (4:45)
  3. Wollt Ihr das Bett in Flammen Sehen (5:06)
  4. Keine Lust (4:08)
  5. Sehnsucht (4:26)
  6. Asche zu Asche (4:05)
  7. Feuer Frei! (3:34)
  8. Mutter (5:20)
  9. Mein Teil (7:46)
  10. Du Riechst So Gut (5:28)
  11. Links 2 3 4 (5:02)
  12. Du Hast (4:17)
  13. Haifisch (5:23)
  14. Bück Dich (7:55)
  15. Mann Gegen Mann (4:15)
  16. Ohne Dich (7:29)
  17. Mein Herz Brennt (5:08)
  18. Amerika (4:52)
  19. Ich Will (4:07)
  20. Engel (5:13)
  21. Pussy (8:21)
  22. Frühling in Paris (6:16)
  23. Crowd Symphony * (5:36)
totale tijdsduur: 1:57:10 (2:02:46)
Men teert al wat jaren op de laatste tour.

Er was al een live dvd met de Amerikaanse tour en nu dus deze.

Live is Rammstein altijd een feest.. een genot voor het oog en oor. Dus dit zal ook ongetwijfeld de moeite waard zijn.

Toch hoop ik op nieuw werk....want dat is inmiddels wel even geleden...

avatar van WoNa
Op een prachtige, zonnige lentemiddag ben ik toch in de bioscoop gaan zitten voor een overweldigende ervaring. Er is niets waar niet ontzettend goed over is nagedacht, wat niet tot in de seconden is gescript, simpelweg omdat er anders doden en gewonden vallen. Wie niet op zijn plaats staat, is even later toast. Een aantal onderdelen van de show zijn niet wezenlijk anders dan ik op 'Völkerball' al heb gezien, misschien slechts nog grotesker en dan hebben we het over de 'Reise Reise' tour. Wat dat betreft ben ik het met lennon eens: muzikaal is de rek er wel uit bij Rammstein, lijkt het. Want, het gerucht is dat er 35 nieuwe nummers klaar liggen, maar dat zullen we zien. Het is inmiddels 2009 dat er nieuw plaatwerk verscheen. Dat is heel lang voor een band die op basis van het oude materiaal en een verbluffende show, arena's vol speelt.

Het oude materiaal is ijzersterk en Rammstein speelt het bijna als een computer zo strak. Overweldigend is een beter woord. In de bioscoop heb ik het ongetwijfeld allemaal veel beter gezien dan in de zaal en misschien ook nog wel beter gehoord ook. Toch staat het bijwonen van een concert nog op mijn to do lijst.

Bang om een beetje te shockeren is de band duidelijk niet. Bereid je maar voor op wat porties SM, liters "sperma", "anale sex" en, natuurlijk, heel veel vuurwerk.

Het hele verhaal staat hier op WoNo Magazine. Daarin laat ik onder andere zien dat de Europese gedachte niet ver weg is met Rammstein.

Nog geen punten, want ik heb het album nog niet gehoord. De film krijgt *****. En, let op, mocht je nog gaan kijken. Een gouden stelregel van mijn vriendin luidt "altijd de kleine lettertjes lezen". Een gewaarschuwd mens ....

avatar van CWTAB
Is de intro hierop dat "nieuwe nummer" Ramm 4 dat opgemaakt is uit titels van hun vorige nummers?

avatar van VanDeGriend
Fout. Stompzinnig. Simpel. Effectbejag. Theatraal. Eenvormig. Geweldig.

Gisteren de prachtige box ontvangen met daarin vinyl, cd's en blu-ray .

Daar ga ik eens heel rustig van genieten.

Hier is absoluut zorg voor gedragen, zoals het hoort.

CWTAB schreef:

Nee, gewoon echt het intro van de show dat ze via de brug het podium op komen lopen. Het is een registratie van de tour ten tijde van de best of release.

avatar van haythijs
WoNa schreef:

Daar zit juist mijn jeuk tov deze band. Qua muziek mocht ik het graag horen, live heb ik ze 3x gezien ( (1998-2002-2005) en zekfs wat tributebands ( Feuerfrei, Völkerball en Stalzeit) maar het is te monotoon voor mij. Daar waar ik het ook hoor bij bv AC/DC en Status Quo ( ook niet de acts met grote variatie en enigszins hetzelfde kunstsje) daar mis ik bij Rammstein live elke vorm van synergie en interactie. We drukken nummer 1 af, nummer 2 wtc etc.
De show is gaaf, de vorm is superscherp geschaafd, maar voor mij ontbreekt er iets. In 2002 zag ik ze in Gelredome vlak na de WK finale Brazilië-Duitsland en Within Tempation ( voorprogramma) zei nog, ze zijn een tikkje chaggie en willen er niet aan herinnerd worden etc etc. Maar dat spontane deden ze dus blijkbaar al nooit. Geeft ook niet, maar daardoor lijkt vrijwel elke song ook live uit die computer te komen. Strerker nog, ik verdenk ze er wel eens van, spelen ze wel echt live? Tuurlijk klinkt het anders dan op een studioalbum, maar het klinkt ook alsof het al voor ingespeeld is.
Vooropgesteld, dat is mijn perceptie. En tegelijk is dat hun stijl en hun sterke act waarop ze hun succes bouwen. Wellicht hou ik van 'levendigere' muziek dan de manier waarop Rammstein het brengt. Maar bij AC/DC Of Status Quo werkt het spontane juist wel voor mij, bij Rammstein niet, hoewel ik graag af en toe een Sehnsucht, Asche zu asche, Klavier of Feuerfrei hoor. Visueel is het puntgaaf, haal je dat weg dan blijft er weinig over en hoor je een pc.
Dan nog, een keer live meemaken kan geen kwaad ?

lennon schreef:
Gisteren de prachtige box ontvangen met daarin vinyl, cd's en blu-ray...

Edit: Erg mooie box. Mooi vormgegeven, Mooi artwork. Het blauwe vinyl klinkt weergaloos. Wat een mooi geluid. ..Hier is absoluut zorg voor gedragen, zoals het hoort.

Ik ontving gisteren ook deze boxset, besteld voor 4 tientjes
Je hebt helemaal gelijk over de kwaliteit en het geluid van het vinyl.

avatar van ricardo
Een schitterend concert wat meer wegheeft van een theaterstuk, prachtig gedaan, met natuurlijk de meest toegangkelijke nummers uit hun oevre. Van deze moet je uiteraard de dvd gezien hebben. Samen met het studioalbum Mother mijn Rammstein favorieten

Wat een beren gaaf LIVE album is dit. Top werk. Elk nummer swingt de pan uit