Dreamgirls (2007)

1. Maxi Anderson, Charlene Carmen en Keisha Heely - I'm Lookin' for Something
  2. Steve Russell, Durrell Babbs, Luke Boyd en Eric Dawkins - Goin' Downtown
  3. Michael-Leon Wooley - Takin' the Long Way Home
  4. Jennifer Hudson, Beyoncé Knowles en Anika Noni Rose - Move
  5. Beyoncé Knowles, Eddie Murphy, Anika Noni Rose en Jennifer Hudson - Fake Your Way to the Top
  6. Big [Instrumental]
  7. Eddie Murphy, Anika Noni Rose, Jennifer Hudson, Beyoncé Knowles, Rory O'Malley, Laura Bell Bundy en Anne Warren - Cadillac Car
  8. Jamie Foxx, Keith Robinson, Hinton Battle, Eddie Murphy, Anika Noni Rose, Jennifer Hudson en Beyoncé Knowles - Steppin' to the Bad Side
  9. Jennifer Hudson - Love You I Do
  10. Eddie Murphy, Anika Noni Rose, Jennifer Hudson en Beyoncé Knowles - I Want You Baby
  11. Keith Robinson, Jennifer Hudson, Beyoncé Knowles, Anika Noni Rose en Jamie Foxx - Family
  12. Beyoncé Knowles, Jennifer Hudson en Anika Noni Rose - Dreamgirls
  13. Beyoncé Knowles, Jennifer Hudson en Anika Noni Rose - Heavy
  14. Jennifer Hudson, Jamie Foxx, Beyoncé Knowles, Anika Noni Rose, Keith Robinson en Sharon Leal - It's All Over
  15. Jennifer Hudson - And I Am Telling You I'm Not Going
  16. Beyoncé Knowles, Anika Noni Rose en Sharon Leal - I'm Somebody
  17. Jamie Foxx - When I First Saw You
  18. Eddie Murphy, Anika Noni Rose en Keith Robinson - Patience
  19. Jennifer Hudson - I Am Changing
  20. Steve Russell - Perfect World
  21. Eddie Murphy - I Meant You No Harm / Jimmy's Rap
  22. Anika Noni Rose, Beyoncé Knowles en Sharon Leal - Lorrell Loves Jimmy / Family [Reprise]
  23. Beyoncé Knowles, Anika Noni Rose en Sharon Leal - Step on Over
  24. Loretta Devine - I Miss You Old Friend
  25. Keith Robinson en Jennifer Hudson - Effie, Sing My Song (Bonus Track)
  26. Jennifer Hudson - One Night Only
  27. Beyoncé Knowles - One Night Only (Disco)
  28. Beyoncé Knowles - Listen
  29. Beyoncé Knowles, Anika Noni Rose en Sharon Leal - Hard to Say Goodbye
  30. Jennifer Hudson, Beyoncé Knowles, Anika Noni Rose en Sharon Leal - Dreamgirls (Finale)
  31. Curtain Call [Instrumental]
  32. Keith Robinson, Jennifer Hudson, Beyoncé Knowles, Anika Noni Rose en Jamie Foxx - Family [End Title Version]
  33. Jamie Foxx en Beyoncé Knowles - When I First Saw You [End Title Duet Version]
  34. Beyoncé Knowles - One Night Only [Dance Mix]
  35. Jennifer Hudson - And I Am Telling You I'm Not Going [Dance Mix]
  36. Henry Krieger - Patience [Composer's Demo]
avatar van Ericos
Hele leuke muziek van de film 'Dreamgirls'.
Vooral de nummers die Beyonce en Jennifer Hudson zingen zijn geweldig mooi en lekker om op te dansen!

Ik vind dit echt een heel goede soundtrack!
In Amerika heeft hij 2 weken op 1 gestaan
De film is ook goed

avatar van Ericos
Ja, in Amerika idd 2 weken op 1 in de Billboard Top 100 Albums gestaan.
Ben heel benieuwd naar de film ook!! Bijna in de bios hier..

dit is toch echt een top soundtrack.. geweldige muziek van Mr Krieger... en natuurlijk een strerren cast met beyonce, jennifer hudson die de Oscar gaat winnen! Eddie murphy en Jamie Foxx.

compleet vernieuwd.. en beter dan.. dan de originele album

Die van mij is wel n beetje anders.. 1 cd met maar 20 nummers!

Ja, dat kan kloppen!
Dit is de Deluxe Edition!

avatar van catdog
Volgens mij mist d'r één track: Love Love Me Baby.
Die hoor je gelijk nadat Jennifer Hudson: And I'm Tellin' You I'm Not Going heeft gezongen.
Zal ff opzoeken en corrigeren

avatar van musicman13
heerlijke muziek. de film was ook geweldig dus is de musiek nog steeds gewoon helemaal top. alleen is jammer dat op het einde van and i am telling you een lied komt va the dreams maar da stoort niet heel erg. eddie murphy zingt trouwens ook erg goed !!

een 5

avatar van jowietje
Deze CD kwam vandaag bij ons binnevallen op de deurmat. Natuurlijk ben ik dit album meteen gaan beluisteren (ik was daar erg lang mee bezig aangezien ik de deluxe edition heb) en het was zeker de moeite waard. Dat het een goed album is had ik natuurlijk al verwacht aangezien ik de film al 2 keer had gezien en dus wist wat ik er van kon verwachten. Er staan heerlijk swingende nummers op maar ook super ballads. Deze CD zit vol kracht en dat spat echt door je speakers. De stemmen van Jennifer en Beyonce zijn natuurlijk helemaal geweldig en komen op deze CD goed tot hun recht. Er staan alleen wel ook veel kleine nutteloze stukjes op dit album, beetje zonde.

3,5* voor de Dreamgirls.

Mojo Pin
jowietje schreef:
Deze CD kwam vandaag bij ons binnevallen op de deurmat.

Zomaar vanuit het niets?

avatar van jowietje
Zomaar uit het niets

Het moet niet gekker worden

avatar van Ericos
(Sentimento.nl) - Dreamgirls is de soundtrack van de gelijknamige film, met Beyoncé, Jamie Foxx en Eddie Murphy in de hoofdrollen. De liedjes ondersteunen het verhaal van The Dreamettes, een veelbelovende meidengroep die eind jaren 60 de kans van hun leven krijgen als achtergrondzangeressen bij James 'Thunder' Early.

Dit resulteert in een album met Motown-achtige nummers, veelal uptempo, afgewisseld door warme ballads. Wie van soul met een randje funk houdt kan zijn hart ophalen met dit album.

Het begint al goed met het swingende Move, gevolgd door het James Brown achtige Fake your way to the top. De intro van Stepping to the bad side doet denken aan 'Proud Mary' van Tina Turner, het begint langzaam en broeierig. Precies zoals het hoort.

De nummers Love you I do, And I'm telling you I'm not going, I am Changing en One Night Only zijn gezongen door American Idols finaliste Jennifer Hudson. Zij heeft het talent om de luisteraar aan de cd speler gekluisterd te houden, met haar prachtige stem. Zij overtuigt en zingt vol emotie. Bij And I'm telling you I'm not going trekt ze je bijna door de geluidsboxen naar binnen, zo heftig.

Beyoncé zingt Listen, het lied met de meeste hitpotentie, op een manier die lijkt op het Wereldkampioenschap Hard Zingen, maar zoals zij het doet komt zij er mee weg, schreeuwend is zij in haar element. Zachter en warmer klinkt zij in het duet When I first saw you, met Jamie Foxx.

Eddie Murphy verrast met het rustige I meant you no harm en ontpopt zich vervolgens als een ware James Brown in Jimmy's Rap.
Het heerlijkste nummer is de disco versie van One Night Only, het klinkt als een Donna Summer-achtig nummer en wordt gezongen door Beyoncé. Tijdens het beluisteren in de auto moet hierbij de rechtervoet in bedwang gehouden worden om boetes te voorkomen.

Dit album moet absoluut in de cd speler liggen bij elke liefhebber van soul en funk. Deze Dreamgirls zijn in staat gebleken de 25 jaar oude musicalliedjes in een spetterend nieuw jasje te steken. Niet voor niets zijn 3 van de nummers van het album (Love you I do, Listen en Patience) genomineerd voor een Oscar in de categorie 'beste liedje'.

avatar van catdog
Toch mooi hoe 'Listen, Love You I Do' en 'Patience' prachtig in de klassieke nummers van de musical passen alsof ze er altijd al in hebben gezeten..

avatar van Floorr..
Te Gekke Film + liedjes

avatar van Reijersen
1,0
Aardige soundtrack. Nou ben ik niet zo'n groot liefhebber van Beyoncé en zij staat wel erg vaak op deze plaat (logisch gezien haar filmrol).
Het album is vooral wat eentonig, maar toch aardig om te beluisteren.

avatar van snarf349
Gisteren de film gezien, op zich niets bijzonders, maar wat kan die Jennifer Hudson mooi blerren zeg, ze knalde m`n speakers uit.
Leuk voor één keer.

geen slechte soundtrack. Ik ben alleen niet zo voor de nummers. en ik ben ook gene fan van Beyoncé. veel eentonige nummers zoals hier nog is gezegd. nummers 34 en 35 vind ik wel goed omdat Dance Mix stijl iets meer mijn ding is.

avatar van kemm
Ik kan echt niet meer naar 'And I Am Telling You' luisteren zonder deze hilarische scene van The Fresh Prince of Bel Air voor ogen te halen!

avatar van Emile93
Heerlijk! Het swingt de pan uit!!!