Lange Frans - Zwart (2017)

Hip-Hop / Pop
Uitgebracht in eigen beheer

1. Nog Steeds (4:03)

met Gianski

2. Het Leven Is een Bitch (3:18)
  3. Slide (2:54)

met Zwarte Sjaak en Michael Bryan

4. De Sauz (3:19)

met Anu-D

5. Op Zoek Naar God (3:47)
  6. Spiegeldbeeld (3:33)

met Glennis Grace

7. Ik Ben Je Man Niet (2:55)

met Zwarte Sjaak en Michael Bryan

8. Koor (3:28)

met Michael Bryan

9. P.K.M. (3:12)

met Danie Frederiks

10. Onbegrepen (3:22)

met Michael Bryan

11. Het Laatste Liedje (3:59)

met Ravenna Moscoso en Thomas Berge

12. Kamervragen 2 Master (4:53)
avatar van brandos
Normaal voel ik niet zo'n aanvechting om albums/artiesten te bespreken waar ik niet zoveel mee heb, maar tegen Lange Frans zijn 'Kamervragen 2' heb ik wel hele ernstige bedenkingen. Waar stopt dichterlijke vrijheid en begint pure laster? Met zijn nog steeds onbewezen verdachtmakingen aan het adres van voormalig topambtenaar Demmink, inclusief vemeende cover up door het koningshuis helt Frans ver over naar dat laatste. Frans zal zelf wel denken dat hij zaken scherper ziet en dat er krachten zijn die nu eenmaal niet willen dat de 'waarheid' naar buiten komt. Zou het ook kunnen dat cocainegebruik de paranoia in het brein van Frans gevaarlijk hoog heeft doen oplaaien?
Ook schadelijk dat 3FM in de persoon van Giel Beelen -ook niet wars van complotdenken- destijds een podium gaf aan deze onzin.