Forest Swords - Compassion (2017)

Electronic
Label: Ninja Tune

1. War It (5:54)
  2. The Highest Flood (5:07)
  3. Panic (4:48)
  4. Exalter (5:36)
  5. Border Margin Barrier (3:08)
  6. Arms Out (5:47)
  7. Vandalism (4:37)
  8. Sjurvival (2:26)
  9. Raw Language (4:28)
  10. Knife Edge (6:16)
avatar van Dreten Bukgat
alweer fijn nieuws, alweer een album om naar uit te kijken, alweer een blinde aanschaf.

avatar van Justinx
Raw Language, prachtig nummer. De rest moet nog een beetje vallen...

avatar van waxs
Zeker onder de indruk van de eerste luisterbeurt!

avatar van vlsander
???. In jaren niet zo weggeblazen door een album. En het is dan nog een groeier want het wordt er alleen maar beter op. Raw Language meest toegankelijke maar wat een prachtig nummer ?

Het is altijd een risico: een nieuw album van een band, waarbij je de voorgang er erg goed vindt. In tegenstelling tot wat vaak het geval is, word ik bij Compassion niet teleurgesteld: na een luisterbeurt of 5 kan ik concluderen dat hij Engravings benadert.

Pluspunt is dat hij wat harmonieuzer is dan zijn voorganger; de 'herrie'-stukjes zoals in Onward en Gathering, die Engravings van 5* houden, ontbreken hier. Nadeel is dat er op het eerste gehoor geen nummers van het niveau Thor's Stone en Friend, You Will Never Learn opstaan. Favoriete nummers zijn voorlopig Vandalism, Raw Language, The Highest Flood en Exalter.

Compassion kan in potentie doorgroeien tot 4,5 of zelfs 5 sterren, maar heeft ook een risico om op termijn een beetje saai te worden. Afwachten dus...

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Bijzonder album is dit. Veel spanning en hoe vaker je het luistert, hoe meer je er in hoort. Ik begin voorzichtig met een 4, maar dat kan nog wel hoger worden.