Temple ov BBV - Temple Ov BBV (2017)

Nederland / Verenigd Koninkrijk
Label: Rocket

1. Butchers Tears (11:53)
  2. Your Party (9:40)
  3. The Other Side of the Night (9:30)
  4. What Happens to Memories When You Die? (11:31)
  5. Taurus (12:45)
avatar van Don Cappuccino
Butchers Tears
What Happens to Memories When You Die?

De Temple ov BBV werd op Eindhoven Psych Lab in 2016 en dit jaar op Roadburn gespeeld, maar dan is dan ook eindelijk de studioversie verkrijgbaar. Dit is het samenwerkingsproject van het Britse GNOD en het Nederlandse Radar Men from the Moon, een van de interessantste bands in de Benelux wat mij betreft. Op Roadburn vond ik het ontzettend sterk en ook in de huiskamer weet dit me te vervoeren naar een andere plek. De band speelt genadeloos op slopende repetitie in met twee drummers, maar brengt ook veel sfeer en psychedelica met zich mee: wat dat betreft is dit een zeer goede middenweg van GNOD en RMFTM. Ik moet vaak aan het latere werk van Swans denken, en dat is toch wel een groot compliment. Dit is een aanrader!