Estradasphere - It's Understood (2001)

Rock / Avant-Garde
Label: Mimicry

1. Hunger Strike (19:30)
  2. Cloud Land (1:04)
  3. The Transformation (8:25)
  4. Randy's Desert Adventure (7:29)
  5. The Trials and Tribulations of Parking on Your Front Lawn (4:14)
  6. The Princes of 'Xibalba': The Princes (2:24)
  7. The Princes of 'Xibalba': Los Días Sin Días (2:52)
  8. The Princes of 'Xibalba': XQuiQ (2:43)
  9. The Princes of 'Xibalba': Hunnahpu and Xbalanque (3:29)
  10. Spreading the Disease (8:10)
  11. Court Yard Battle 1 (2:21)
  12. D-flat Hell (12:16)
avatar van lxflx
Raar dat ik de enige op MM ben die deze band lijkt te kennen. Helemaal geen stemmen en reacties...

Aanrader voor muziekliefhebbers die niet te snel iets "raar" vinden, want toegankelijk of conventioneel is deze band allerminst. Maar wat ze zeer zeker wel zijn is creatief, avontuurlijk, origineel en vakkundig.

Hier een live uitvoering van het fantastische Hunger Strike:

avatar van Twilight
Ja, ik heb alleen Palace of Mirrors te beluisteren hier. De overige albums heb ik helaas nog niet kunnen vinden.
Maar ik laat hierbij wel even weten dat je niet de enige bent die deze muziek kan waarderen.

Ik moet en zal de overige albums nog een keer vinden.

avatar van Twilight
Hunger Strike!

avatar van Fianosther
Een album vol met ideeen. Van metal tot jazz tot honky-tonky gitaar enzovoort. Bij vlagen doet het denken aan John Zorn, Mr. Bungle en het wat minder bekende Shining. Het probleem met deze plaat is dat het geheel nogal carnavalesque overkomt zonder mij te overtuigen van de dosis humor die de muziek wellicht bevat. Bovengenoemde bands doen dit bij mij juist wel.

Los van dit alles staat dat het technisch allemaal erg knap is uitgevoerd is en aan instrumentbeheersing is geen gebrek.

Dikke kans dat ik op 3,5* uitkom maar dat geef ik pas na een aantal luisterbeurten.

woordenaar
Hunger Strike in de kroeg gehoord (waar ze de avond van het lange lied vierde), gelijk verkocht