Alphaville - Strange Attractor (2017)

Duitsland
Label: Polydor

1. Giants (3:27)
  2. Marionettes with Halos (4:20)
  3. House of Ghosts (5:05)
  4. Around the Universe (3:58)
  5. Enigma (5:59)
  6. Mafia Island (6:21)
  7. A Handful of Darkness (7:48)
  8. Sexyland (3:50)
  9. Rendezvoyeur (4:14)
  10. Nevermore (4:49)
  11. Fever! (3:45)
  12. Heartbreak City (3:45)
  13. Beyond the Laughing Sky (5:39)
Ik ben toch wel aangenaam verrast hoor; paar mindere nummers, maar bv. A Handful of Darkness is ouderwets goed en meeslepend (Forever Young !)

avatar van E-Clect-Eddy
Heb een vijftal nummers van het album beluisterd en inderdaad A Handful of Darkness bevalt het best.

Maar Alphaville doet te veel z'n best om Forever Young te blijven, het klinkt te geforceerd dansbaar. En ook het hoog is verdwenen uit de stem van zanger Marian, is ook niet zo raar 30 jaar na het debuut maar dat was wel één van die bijzondere kenmerken aan de act met drie hits.

Ik zal het debuut eens een herkansing geven, maar deze laat ik even liggen.

Dim
Hoewel het een beetje zweverig klinkt, is dit een heel aardige plaat, met genoeg synths en een stem die nog meekan.

avatar van vigil
De echte synthpop is wel een beetje weg. Het geluid gaat nu wel erg naar Hurts. Dus ze gaan nu een band na doen die al een heleboel andere bands na doet. De openingstrack is opvallend stevig en dan weer zelfs richting Gary Numan met stevig dreunende beats.

Het hoge is er wel een beetje uit maar verder zeker niets mis met de stem van Marian.
De hoes zou zo van een sci-fi klassieker uit de jaren 80 kunnen zijn.

avatar van SemdeJong
Bijna altijd pak ik van Alphaville de bekende hits of het eerste album. Na gister de collectie van a-ha door gewerkt te hebben, is vandaag Alphaville aan de beurt. Dit album valt zeker niet tegen. De stem is misschien iets minder krachtig dan in 1984 maar who cares. Al met al een lekker album.

Parlotones
SemdeJong schreef:

Ik beluister op dit moment A handful of Darkness voor de eerste keer, wist al een tijd af van deze album maar nooit geen aandacht aan geschonken. Ik ken van het album Salvation een paar nummers en heb de cd single van Wishful Thinking. Ik heb de eerste 4 albums [en best of] in mijn collectie en het album Prostitute vind ik het beste of mooiste [top10]. Maar ik kwam dit vanmiddag tegen op YT. Alphaville - Call Me Down At Dave's - YouTube En nog veel meer wat ik nog niet wist. Misschien vind je het interessant.