Spoek Mathambo - Mzansi Beat Code (2017)

1 stem

7. Libalela (5:54)

met Langa Mavuso / Thapelo ea

8. I Found U (5:33)

met Kajama en Fantasma

9. Nothing's Ever Perfect (3:39)

met Loui Lvndn

10. Sifun'imali Yethu (3:47)

met Jumping Back Slash

11. No Congo No Cellphone (4:11)
  12. Spoek Mathambo International Airport (3:04)
  13. Pula (5:02)

met Mash.O, DJ Spoko, Thulasizwe, Andrea, Vukazithathe en Plaatfontein Youth

avatar van E-Clect-Eddy
Vanaf vandaag tijdelijk te beluisteren via een stream van NPR first listen

avatar van E-Clect-Eddy
Tribal House Electro Hip Hop uit Zuid-Afrika, zeer dansbaar zoals op Black Rose. Ondanks de drumcomputer beats klinkt dit toch wel organisch, met af en toe een saxofoon erbij. Doet wel een beetje 90s aan maar dat denk en zeg ik van alles waar Techno of House in doorklinkt.

Een duidelijk Afrikaans geluid : Township Techno? zo noemt hij het in elk geval zelf. Zeer genietbaar bij de eerste kennismaking en de eerste helft van het album. Een uur van dit is best wel veel voor iemand die noch veel Techno noch Hip Hop noch Afrikaanse muziek luistert. Ik hou het bij één beluistering, Maar wellicht zet ik een nummer of twee plaats in mijn playlist overzicht van 2017 muziek.

Grappig, stukje Mexico over de Popocatepetl vulkaan in Spaans op Volcan (feat. Ceci Bastida & Fantasma), natuurlijk de inbreng van Ceci. Hij doet dan weer mee op een nummer van haar laatste album.