Crowpath - Red on Chrome (2004)

Zweden
Label: Willowtip

1. Hellbound (2:14)
  2. Like Flies to Flames (2:12)
  3. Protected by Judas (2:16)
  4. The Suburban Plague (2:13)
  5. XIII (2:31)
  6. Bastard City (1:51)
  7. Red on Chrome (2:34)
  8. Kings Among Cockroaches (3:03)
  9. Slipping (2:00)
  10. Where Jacky Jawless Lives (1:22)
  11. The Precise Art of Knives (2:16)
  12. Phrases (2:03)
  13. Clean (3:19)
avatar van Mr. Rock
Eens even deze band wat aandacht geven. Kunnen ze wel gebruiken gezien het aantal stemmen en berichten. Dacht toch altijd dat deze groep, die overigens allang niet meer bestaat, wel enige bekendheid had. Hoe dan ook, dit is een behoorlijk meeslepende grindcoreplaat. Grijpt je bij de strot en laat niet meer los. Onheilspellend sfeertje. Veelal razendsnel, maar het titelnummer is juist lekker log en zwaar. Sowieso best wat tempowisselingen voor het genre. Redelijk prog. Laatste nummer zorgt ervoor dat je gegarandeerd met oorpijn achterblijft. Drums als koekblikken zal ik nooit fan van worden maar ontkom je niet aan hier. Verder niet heel bijzonder allemaal maar leuk om eens per jaar te luisteren op een herfst- of winteravond.