Guided by Voices - Sandbox (1987)

Label: Halo

1. Lips of Steel (1:34)
  2. A Visit to the Creep Doctor (1:29)
  3. Everyday (2:58)
  4. Barricade (4:31)
  5. Get to Know the Ropes (3:48)
  6. Can't Stop (2:26)
  7. The Drinking Jim Crow (1:36)
  8. Trap Soul Door (1:15)
  9. Common Rebels (2:03)
  10. Long Distance Man (1:17)
  11. I Certainly Hope Not (2:01)
  12. Adverse Wind (2:09)
avatar van ariedirk
Eén van de eerste platen van GBV. de originele eerste persing circuleert alleen bij familie en vrienden van de band. Ik heb een heruitgave uit de Box.

Normaal gesproken verwacht je van zulke uitgaven een goedkoop opgenomen album, zeker als je het over GBV hebt. Maar dat valt me alles mee. Een nummer als Barricade (van maarliefst 4:31!) is zelfs een liedje dat af! is met coupletten, refrein, tempowisselingen en een gitaarsolo.

Al met al een leuk album met gedeeltelijk leuke (halve) popliedjes afgewisseld met een aantal niemendalletjes

avatar van AOVV
Zeer aardig vroege plaat van Guided by Voices. Puntige pop met een hoek af, die me soms vaag aan The Beatles doet denken. Ik vind dit zeer aangename muziek om gewoon zomaar te beluisteren, en de speelduur laat dit karakter van "tussendoortje" ook perfect toe.

Fijn!