Millionaire - Sciencing (2017)

België
Label: Unday

1. I'm Not Who You Think You Are (5:07)
  2. Under a Bamboo Moon (4:56)
  3. Love Has Eyes (5:28)
  4. Guru's Feet (6:59)
  5. Silent River (5:22)

met Clara Klein

6. Back in You (4:28)
  7. Wastelands (5:04)
  8. Little Boy Blue (7:01)
  9. Bloodshot (4:45)
  10. L'homme sans Corps (4:05)
  11. Busy Man * (4:04)
  12. Visa Running * (4:29)
avatar van muziekobsessie
ben zeer benieuwd. eerste single beetje matig. Maar wie weet de rest wel sterk. Ik heb ze vele male gezien met ijzersterke optredens tot de gehele zaal leeg spelen haha. Band met durf

avatar van CWTAB
Busy Man staat als b-kantje op de (in zeer beperkte oplage uitgebrachte) single en klinkt ook zeer goed, weer wat vuiler... blij dat het op de plaat komt.

7 juni ga ik de band (na 12 jaarp terug zien in de botanique met de release show van dit album...

De hoes ligt mij niet zo...

Klinkt toch veelbelovend vind ik. Vooral Busy Man.

avatar van CWTAB
Voila al een dag eerder dan de releasedatum in de winkel te vinden fantastisch toch....

avatar van CWTAB
Een totaal andere Millionaire dan de band die 12 jaar geleden met Paradisiac een tok op ieder z'n bakkes gaf...

Om Enola even te quoten: stel dat dEUS na In A Bar, Under The Sea ook 12 jaar zou verdwijnen en plots opduiken met Vantage Point zonder Ideal Crash & Pocket Revolution als tussenstops?

Passende beschrijving van de nieuwe plaat: minder hectisch, minder hard, meer ingetogen, Busy Man & Visa Running (notabene de bonus tracks) leunen nog het dichts aan bij het vroegere werk

avatar van guido schrager
Eerste draaibeurten zijn erg positief, mooie plaat.

avatar van JVT
JVT
Heb getwijfeld of ik deze plaat wel zou kopen, wel gedaan uiteindelijk. En daar ben ik maar wat blij om, eerste draaibeurt is heel erg positief. lekkere plaat!

avatar van muziekobsessie
goh, Millionaire maakt een plaat wat lekker wegluisterd! Wie had dat gedacht dat ze dat ooit zouden doen. Gelukkig is de weirde twisttouch nog niet helemaal verdwenen. Originaliteit hoog in het vaandel! De belgen flikken t weer!

avatar van captain scarlet
Hele fijne nieuwe plaat van Millionaire. In vergelijking met hun vorige albums 'n beetje meer in de psychedelische richting , maar dat bevalt me prima.
Bloodshot, Guru's feet, Busy man, Wastelands: deze springen er voorlopig voor mij uit na 2 luisterbeurten.

Yann Samsa
Wacht, Busy Man is een bonustrack?! Jeetje, waarom... Wat een knaller. Samen met Love Has Eyes en Guru's Feet de uitschieter na een eerste luisterbeurt. Verrassend pittig plaatje dit.

avatar van CWTAB
Live klinken de nummers toch een pak harder, met een Paradisiac sound sausje feitelijk. Gedurfd wel dat de band beide bonusnummers live speelt en zelfs opent met Visa Running... Love Has Eyes, Under A Bamboo Moon, I'm Not Who You Think You Are houden zich perfect staande terwijl pakweg Busy Man & Bloodshot live in overdrive gaan...

Uitstekende plaat maar stiekem toch heimwee naar de vuile, paranoia sound van Paradisiac.... eigenlijk voelt deze plaat voor mij aan als het rustpunt, terugvinden van evenwicht/eventueel jezelf naar de downward spiral die de vorige plaat was (her en der beweert Vanhamel ook dat hij zich "verloren" had in drugs en zich nu terug "clean" is en spiritueel zich uitleeft om zo rust te vinden)

avatar van peterjames777
Ik denk dat deze plaat nog tijd nodig heeft om te groeien maar na een paar luisterbeurten vind ik het vooral erg kundig gemaakt maar niet heel erg pakkend. De wat meer energieke nummers doen me het meest (de laatste 2 bonustracks, Bloodshot en Under a Bamboo Moon).
De rest is prima maar niet zo overtuigend als het oude werk. Ik geef het geheel nog wel een paar kansen, wie weet.

avatar van El Stepperiño
Vette en goede afwisselende plaat!

avatar van Ernie
Erg sterke comeback van Millionaire.

Licht psychedelIsch en voorzien van een onheilspellende sfeer.Muzikaal zit alles hier heel inventief in elkaar en bij elke luisterbeurt zijn er nieuwe dingen te ontdekken.
Sommige nummers bouwen traag op naar een climax die er soms niet komt. Under a bamboo moon en Guru's feet zijn hier voorbeelden van. Prachtig gezongen plaat ook want Tim Vanhaemel is een erg aangename zanger om naar te luisteren.