Chris Shiflett - West Coast Town (2017)

Country / Rock
Label: SideOneDummy

1. Sticks & Stones (3:30)
  2. West Coast Town (2:59)
  3. Goodnight Little Rock (3:20)
  4. Room 102 (2:43)
  5. The Girl's Already Gone (2:47)
  6. Blow Out the Candles (3:15)
  7. I'm Still Drunk (3:01)
  8. Cherry (2:34)
  9. Tonight's Not Over (3:11)
  10. Still Better Days (4:28)
  11. Mrs. America (3:47)
avatar van frolunda
Een best aangename plaat,ergens op de grens van Rock,Roots & Country.De naam Chris Shiflett zei me in eerste instantie niets maar ik zie nu dat hij tevens de gitarist is van de Foo fighters.Verder echter niet echt interessant want West Coast Town heeft muzikaal zo goed als geen raakvlakken met de band van Dave Grohl.
Shiflett is er hier in geslaagd om met een goede en vrij gevarieerde verzameling nummers voor de dag te komen,soms wat meer rock,dan weer richting Roots,en uptempo songs worden afgewisseld met rustiger werk.
Goodnight Little Rock,I'm Still Drunk,het titelnummer en de flink rockende afsluiter Mrs. America maken op mij nog het meeste indruk maar de rest zit daar niet zo ver onder en haalt altijd wel een aanvaardbaar niveau.
Wel wat jammer dat Chris Shiflett met zijn op zich best aardige stem wat dunnetjes en vlak overkomt.Wat krachtigere en meer doorleefde vocalen hadden het peil van de plaat nog wat kunnen opkrikken.
Maar verder is hier weinig mis mee.Goed.