The Big Lebowski (1998)

Label: EMI

1. Bob Dylan - The Man in Me (3:08)
  2. Captain Beefheart - Her Eyes Are a Blue Million Miles (2:54)
  3. Elvis Costello - My Mood Swings (2:10)
  4. Yma Sumac - Ataypura (High Andes) (3:03)
  5. Piero Piccioni - Traffic Boom (3:15)
  6. Nina Simone - I Got It Bad (And That Ain't Good) (4:07)
  7. Moondog - Stamping Ground (5:16)
  8. Kenny Rogers - Just Dropped In (To See What Condition My Condition Is In) (3:20)
  9. Meredith Monk - Walking Song (2:55)
  10. Ilona Steingruber - Gluck das Mir Verblieb (5:07)
  11. Henry Mancini - Lujon (2:38)
  12. Gipsy Kings - Hotel California (5:47)
  13. Carter Burwell - Techno Pop (3:21)
  14. Townes van Zandt - Dead Flowers (4:47)
avatar van kappeuter
De afwezigheid van Creedence Clearwater Revival op dit soundtrack album is onvergeeflijk.

Hotel California is een geweldig nummer...

en Just dropped in

CCR-Looking out my backdoor, heerlijk nr, zeer bizar dat ie er niet op staat.

Kenny Rogers rules! Ale, dit nummer toch. De rest van zijn oeuvre ken ik niet (denk ik).

avatar van lebowski
I had a rough night and I hate the fuckin' Eagles, man!

avatar van Fresch
Kyra schreef:
Hotel California is een geweldig nummer...

en Just dropped in

Zéér zeker

avatar van misja82
kappeuter schreef:

Absoluut. Heb zelf de nummers "looking out my back door" en "run through the jjungle" er maar tussengezet in mijn playlist. Verder toch een mooie soundtrack. Bob Dylan, Kenny Rogers, Townes Van Zandt, Elvis Costello, etc... Vindt alleen dat nummer van Meredith Monk onuitstaanbaar.

avatar van KampF
lebowski schreef:
I had a rough night and I hate the fuckin' Eagles, man!

Beste film allertijden.

2.5
Tjaaa. Viel me wat tegen. Zoveel goeie verhalen over gehoord. Okeej het zit aardig in mekaar, maar dan zie ik toch 10 keer liever Lock , Stock and.... Heb weinig gelachen, ook al zitten er sterke karakters in. Maar goed, over smaak valt te twisten.

avatar van Hurrdurr
Je hebt wel door dat dit de soundtrack is?
Ik vind die los ook niet al te sterk. Leuk om te hebben, maar veel meer ook niet.

avatar van kaztor
Bloompje schreef:

De rest van zijn oeuvre is best left unheard.

avatar van Ataloona
De Gutterballs scene met Just Dropped In is misschien wel mijn favoriete scene van de hele film. Fijne soundtrack alleen erg zonde dat CCR er niet op staat, erg merkwaardig ook aangezien ze te horen zijn in de film, en hun cassettebandjes wel 10keer genoemt worden

avatar van Simon Smith
Gelukkig staan The Eagles er ook niet op

avatar van Ataloona
Look, I had a rough night and I hate the fuckin Eagles man!

avatar van Stijn_Slayer
Als een artiest er niet op staat heeft dat meestal te maken met de prijs van de rechten.

avatar van Ataloona
The Eagles worden maar een paar seconden in de taxi gespeeld, in originele versie. Dat kraakt The Dude 'm af. Daarom staat hij er niet op. (Take it Easy was het volgens mij)

avatar van Stijn_Slayer
Het ontbreken van de Eagles is begrijpelijk inderdaad, maar omdat hierboven ook CCR genoemd werd.

avatar van Ataloona
Dat zal er zeker mee te maken hebben ja. CCR is een rode draad in het verhaal