The Beatles - Souvenir of Their Visit to America (1964)

Label: Vee-Jay

1. Misery (1:50)
  2. A Taste of Honey (2:05)
  3. Ask Me Why (2:27)
  4. Anna (Go to Him) (2:57)
avatar van Reint
Al deze nummers staan al op debuut Please Please Me. Overbodig dus.

avatar van HiLL
Want? Dit is een EP.

avatar van Toon1
Inderdaad. beetje zinloze opmerking .

Harald
Reint schreef:
Al deze nummers staan al op debuut Please Please Me. Overbodig dus.

Je vergeet dat het de tijd van Jukeboxen was, b. v. Wurlitzer, Rock-Ola, Seeburger, zo gezien makten singles en e.p.'s in de jaaren 60 behoorlijk veel zin.

avatar van Reint
HiLL schreef:
Want? Dit is een EP.

Ik bedoel enkel en alleen dat je hem niet aan hoeft te schaffen om de nummers als je Please Please Me al hebt.
Hij kan natuurlijk leuk zijn voor de 'heb'.

EVANSHEWSON
Natuurlijk staan alle Beatles ep's op hun reguliere platen OF op Past Masters.

Dit is trouwens een lekker eepeetje, al zijn de heren hier nog erg pril, muzikaal dan toch.

***

avatar van Toon1
Omdat Vee-Jay zoveel mogelijk geld wilde verdienen aan The Beatles voordat hun rechten zouden verstreken, brachten ze deze kleine EP uit, ondanks dat EP's niet goed in de markt lagen in de Verenigde Staten. De hoes is hetzelfde als die van de single 'Do You Want to Know a Secret/Thank You Girl' en de titel is natuurlijk een marketing-truc die reffereert naar het eerste bezoek van de Beatles aan de Verenigde Staten in februari 1964. Deze EP haalde de hitlijsten overigens niet.