The Beatles - Real Love (1996)

Label: Apple

1. Real Love (3:54)
  2. Baby's in Black (3:03)
  3. Yellow Submarine (2:48)
  4. Here, There and Everywhere (2:23)
Harald
Paul, George en Ringo hebben twee John Lennon Demos van matige geluidskwalieit, Real Love en Free as a bird, gewoon met hun instrumente en een beejje extra voices geupgradet. Ik denk niet dat John dit een leuke idee vond. Ik vind het gewoon macaber. Voor mij zijn dit ook geen echte Beatles songs.

Ik luister deze twee songs ook liever van de Bootleg versies, opgenomen in het Dakota Building. John pur.

avatar van Toon1
Real Love

Prachtige video ook, laat toch een traantje vloeien bij mij.

avatar van HiLL
Jammer eigenijk dat die ellendepukkel van een Yellow S. hierop staat. Anders was dit voor mij een van de mooiste ep's geweest. Real Love is inderdaad fantastisch, geldt ook voor de clip.

De versie van Here, There and Everywhere op deze cd single is alleen al de moeite waard!

avatar van Stijn_Slayer
Real Love is niet zo goed als Free as a Bird, maar toch ook niet slecht. Het blijft knap hoeveel er uit die magere demo gehaald is.

Father McKenzie
Harald schreef:

Geef mij ook maar die John Lennon bootleg versies, onversneden en puur.
Typisch McCartney - dat verhaal van "we doen alsof John ons gebeld heeft dat ie op vakantie is en of we zijn ruwe opnames eventjes willen afwerken", het is eigenlijk een soort zelfbedrog.

desalniettemin, onder productionele leiding van Beatles-freak Jeff Lynne klinken ook de "afgewerkte" versies van Free as A Bird en dit Real Love niet slecht, maar je kunt dat niet meer vergelijken met "echte" Beatlesplaten, echt niet. Een curiositeit, niet meer is het.
Zoals Stijn-met-onderliggend-streepje -- dat bij mij maar niet wil lukken -- hier al aangeeft; ontzettend sterk wat men uit een magere demo gehaald heeft!

**** four stars, maar dat is voor de totaliteit met de lukraak gekozen andere echte Beatlessongs, waarvan het intimistische Here, There & Everywhere bloedmooi blijft, een McCartney echt op zijn best, dat vond ook John ervan.

Op deze single /EP staat wel een versie van Yellow Submarine, die volgens mij nergens anders op staat. Het begin klinkt heel anders en het is voor fans of verzamelaars best de moeite waard. Gek dat ik daar niemand over hoor!!! Het is namelijk best een leuke versie.

avatar van Ducoz
Ad Brouwers schreef:

Ja,
hij is inderdaad een "alternatieve" mix