Hologram Earth - Black Cell Program (2017)

1 stem

Jazz / Metal
Uitgebracht in eigen beheer

1. Immaculate Conception (3:46)
  2. Outnumbered (5:48)
  3. Circadian (7:22)
  4. Moment of Despair (5:29)

met Jørgen Munkeby

5. Rebirth (9:36)
  6. In Ashes We Sleep (5:47)
  7. Black Cell Program (5:52)
avatar van ElroHirtje
Opsteker van de week, dit debuut van, voor mij tot aan deze week, onbekende hollanders.

Wat krijgt u bij de aanschaf van deze plaat?
Een afwisselende, creatieve, strak ingespeeld progressieve metal plaat. Fijne zangman die wat boze wolf strotten opzet, maar ook tevreden voor zijn hol lieflijk voor zich uit kan zingen. Maar hemel, wat een veelzijdige stembanden heeft hij! Het is typerend voor de hele plaat, die golft van hard naar zacht, bruut naar lief en veel gebruik van stijlwisselingen.
Sterkste ingrediënten zijn de pakkende songstructuren met veel verrassingen, trompet en ander koper (denk ik)!, vocalen en de waanzinnig fijne basloopjes.

Aanwinst voor de collectie!

avatar van andnino
Minder dan een 3,5* kan ik dit niet geven, want we hebben hier duidelijk met kwaliteit te maken. Toch mag er nog wel wat geschaafd worden. Met name de cleane zang komt er niet altijd even lekker uit. Ik blijf deze band alsnog volgen want deze plaat belooft veel goeds voor de toekomst.