Greg Howe - Greg Howe (1988)

Label: Shrapnel

1. Kick It All Over (5:03)
  2. The Pepper Shake (4:11)
  3. Bad Racket (3:43)
  4. Super Unleaded (5:38)
  5. Land of Ladies (4:25)
  6. Straight Up (3:58)
  7. Red Handed (5:23)
  8. After Hours (3:33)
  9. Little Rose (5:49)
Quality shred album van autodidact Greg Howe met vette grooves en onnavolgbare guitar parts.
Track #7 is niet Straight up maar moet zijn Red Handed.

Meneer Bungel
Gave plaat, met een paar zeer sterke ideeën / riffs. Misschien levert vaker horen nog wel een hogere score op.

speedy66
Een van de vele gitaarhero cd's die het shrapnel heeft uitspuwde begin jaren 90, met het verschil deze cd goed te verteren is. Waarschijnlijk door de wat jazzy inslag van greg's gitaarwerk ipv oeverloze shredwerk van zijn labelgenoten. Billy sheehan (talas, mr.big) bast alles aan elkaar en Atmu anur doe de drums.

avatar van ZAP!
Greg Howe geeft er vaak een wat bluesy draai aan, soms idd een beetje jazzy. Vaak heb ik niet zoveel met blues, maar hier gaat het uitstekend, vooral natuurlijk vanwege het uitsmulbare shredwerk. Soms doet het me denken aan een ruigere versie van Michael Lee Firkins' debuut, maar Racer X moet ik ook nogal es aan denken. 'Bad Racket', 'Super Unleaded' en 'Red Handed' zijn favoriet. Die laatste heeft echt een te gekke riff, alleen daarom al mogen meer metalheads deze wel es proberen.

Ook deze krijgt een halfje erbij. 4,0* ---> 4,5*.