Fates Warning - Awaken the Guardian Live (2017)

Label: Metal Blade

1. The Sorceress [Live at Keep It True XIX] (6:03)
  2. Valley of the Dolls [Live at Keep It True XIX] (5:16)
  3. Fata Morgana [Live at Keep It True XIX] (6:50)
  4. Guardian [Live at Keep It True XIX] (7:57)
  5. Prelude to Ruin [Live at Keep It True XIX] (8:24)
  6. Giant's Lore (Heart of Winter) [Live at Keep It True XIX] (6:59)
  7. Time Long Past [Live at Keep It True XIX] (2:08)
  8. Exodus [Live at Keep It True XIX] (9:10)
  9. The Apparition [Live at Keep It True XIX] (6:27)
  10. Damnation [Live at Keep It True XIX] (6:31)
  11. Night on Brocken [Live at Keep It True XIX] (5:44)
  12. Epitaph [Live at Keep It True XIX] (12:47)
  13. The Sorceress [Live at ProgPower XVII] * (6:02)
  14. Valley of the Dolls [Live at ProgPower XVII] * (5:23)
  15. Fata Morgana [Live at ProgPower XVII] * (7:00)
  16. Guardian [Live at ProgPower XVII] * (7:47)
  17. Prelude to Ruin [Live at ProgPower XVII] * (8:33)
  18. Giant's Lore (Heart of Winter) [Live at ProgPower XVII] * (7:04)
  19. Time Long Past [Live at ProgPower XVII] * (2:02)
  20. Exodus [Live at ProgPower XVII] * (9:01)
  21. Damnation [Live at ProgPower XVII] * (6:59)
  22. The Apparition [Live at ProgPower XVII] * (5:56)
  23. Kyrie Eleison [Live at ProgPower XVII] * (5:19)
  24. Epitaph [Live at ProgPower XVII] * (12:26)
totale tijdsduur: 1:24:16 (2:47:48)
avatar van Metal-D78
machtig live document. heb de deluxe versie. prima geluid, uitstekend gemusiceerd en Arch is in bloedvorm. ben nog niet aan de beelden toegekomen. eerst focus op de muziek.

avatar van Zagato
Awaken the Guardian is één van de beste albums van FW, John Arch's stem is beter bewaard gebleven dan die van Ray Alder. Kortom de ingrediënten van dit recept kloppen als een bus! Het eindresultaat nog beter, lekker album, verplichte aanschaf voor de fans!

avatar van buso
Zagato schreef:
John Arch's stem is beter bewaard gebleven dan die van Ray Alder.

Juist, alleen jammer dat ik niet zo een fan ben van Arch zijn stem. Goed voor een paar nummers, maar geen heel album. Jammer, want voor de rest is het muzikaal dik in orde.

buso schreef:

Juist, alleen jammer dat ik niet zo een fan ben van Arch zijn stem.

Dat kan ik heel goed begrijpen, ik denk dat het een gevalletje 'love it or hate it is'.

Icon E
Aan al die bandjes die hun oude troep opnieuw opnemen: luister naar dit waanzinnige document van Fates Warning. Ga vervolgens ergens op een podium staan, speel de pannen van het dak en neem dát op.

Fates Warning laat hier namelijk horen hoe je een magisch hoofdstuk uit je geschiedenis moet eren. Vooral Arch maakt diepe indruk met zijn kenmerkende voordrachten en zijn in uitstekende vorm verkerende stem.

Leer ervan.

avatar van Zagato
Weinig berichten bij zo'n topplaa. Vanavond weer eens opgezet, blijft een fantastische ode aan een klassiek album.

avatar van lynyrd
Meesterwerkje.

avatar van Zagato
Vandaag weer eens opgezet tijdens het thuiswerken. Deze line up van FW behoort tot de top van deze band.

Heerlijk album.