Gorgoroth - Ad Majorem Sathanas Gloriam (2006)

Noorwegen
Label: Candlelight

1. Wound upon Wound (3:32)
  2. Carving a Giant (4:12)
  3. God Seed (Twilight of the Idols) (4:16)
  4. Sign of an Open Eye (4:06)
  5. White Seed (4:39)
  6. Exit (3:33)
  7. Untamed Forces (2:39)
  8. Prosperity and Beauty (4:54)
max en joep
heeee, dit is die zanger die een man van 41 maar liefst 6 uur lang gemarteld heeft.

bennerd
max en joep schreef:

das wel behoorlijk Satanic

Hij heeft zo nog wel wat dingen gedaan

(Wat niet weg neemt dat hij met "Under the Sign of Hell" een prachtig album heeft afgeleverd )

avatar van Kos
Kos
Ligt het aan mij of is dit toch wel niet echt gruwelijk en hard voor een black metal act?

avatar van Kos
Kos
Rare reactie van mij hierboven. . Dit is toch wel degelijk aardig bruut.

Vooral het begin van White Seed is echt vaaaag.

lambf
De zang is hier minder trollerig, maar nog steeds van een lachwekend niveau . Ik hoop maar dat ze de enige zijn, alhoewel ik vrees dat er nog een hoop Black Metal bandjes gelijkaardige zang hebben.

Verder klinkt dit iets Thrashiër dan hun oude werk. Het geeft wel een vettere sound, maar geef mij maar hun oude werk. Zonder zang wel te verstaan.

Vooral het begin van White Seed is echt vaaaag

But I like it

Empyrium
max en joep schreef:

das wel behoorlijk Satanic

Hij is deze week eindelijk uit de kast gekomen. Eh... niet die man van 41 maar de zanger zelf!

avatar van Sater
lambf schreef:

Ook een andere zanger dan de oude albums meen ik.

avatar van vork666
Dit is echt een goed album, drums, gitaren, alles is tiptop in orde. Met de zang is naar mijn mening ook niet veel mis, Gaahl was op het vorige album wat beter, maar goed. Riffs zijn hier nog beter en een stuk gevarieerder dan op Twilight of the Idols. 4.5*

avatar van Wouter30
Als niet die-hard blackmetal fan, maar wel met een enorme zwak voor
de zwaardere muziek vind ik dit een prachtig album van Gorgoroth.
Redelijk toegangkelijk voor ook gewone metalfans.
Het geluid is ook lekker dik, voor blackmetal begrippen.

Heb deze mannen pas live mogen aanschouwen op het Victorie Deathfest. Slechts een mannetje of 40 aanwezig, maar het was toch een alleraardigst optreden. Dit album aangeschaft als aandenken. Het is niet echt mijn genre, maar vind het toch wel ok. Het is jammer dat ik weinig gelegenheden heb om dit soort herrie lekker hard te draaien. De opener vind ik veruit het sterkst. Voor nu 3 sterren.

De afsluiter is er trouwens ook 1 om je vingers bij af te likken. Halfje erbij.

buizen
angelin schreef:

Tegenwoordig zijn er zgn. 'koptelefoons' te koop in winkels, vraag er maar eens naar.