Jessica Hernandez & The Deltas - Teléfono (2017)

1 stem

4. Mala Amándote (3:40)
  5. No Jodas Mas (3:46)
  6. Ciega Voy (3:54)
  7. Escapar (3:33)
  8. Hombre Cocodrilo (3:23)
  9. Hot to Trot (Español) (3:54)
avatar van E-Clect-Eddy
De Spaanstalige versie van het album maar als eerste beluisterd, hierna het Engelstalige Telephone.

Deze tweetalige dame was geïnspireerd door het huidige politieke klimaat om haar Latino achtergrond niet te verbergen maar juist meer te benadrukken. Amerikaanse Chicano Rockers in de 60s, 70s en 80s zoals Ritchie Valens, Santana en Los Lobos gingen haar al voor. Haar werk wordt een beetje vergeleken met Amy Winehouse maar die maakte naar mijn mening meer tranentrekkende dan rebelse nummers.

Ik heb een zwak voor deze act die lekker rauw en rebels uit de hoek kan komen maar toch redelijk binnen de lijntjes kleurt. Rock and Roll, Garage Rock, Pop Rock, Pop Punk, Rockabilly en Funk/Soul komt allemaal terug in de nummers. Bij veel Latino acts prefereer ik de Spaanstalige versie van de nummers boven de Engels (vertalingen), ze klinken meer naturel en passen bij de act.

Bij dit album heb ik het omgekeerde, de Spaanse versies klinken prima maar nu vind ik de Engelse versie gewoon net iets lekkerder klinken. Heb ik 4x beluisterd en zal het nog wel een paar keer luisteren maar vermoed dat ik meer naar het andere album zal luisteren en mogelijk hoger ga waarderen. Weet ik eigenlijk wel bijna zeker.

Betere nummers: Teléfono, Escapar, Hot to Trot (Español)