Nightcrawlers - Let's Push It (1995)

Dance
Label: Arista

1. Push the Feeling On [MK Dub Revisited Edit] (4:03)
  2. Surrender Your Love (3:47)
  3. Don't Let the Feeling Go (3:50)
  4. Should I Ever (Fall in Love) (4:41)
  5. Just Like Before (4:04)
  6. Lift Me Up (5:06)
  7. The World Turned (5:02)
  8. Let's Push It (5:07)
  9. I Like It (4:38)
  10. All over the World (4:59)
  11. Push the Feeling On [The Dub of Doom Mix] (6:36)
  12. Surrender Your Love [MK Dub Mix] (8:23)
  13. Don't Let the Feeling Go [Tin Tin Out Vocal Mix] (6:45)
avatar van musicfriek
Ik stond op de dansvloer toen ik dit nummer voor het eerst hoorde en had gelijk al zoiets van: Wie is dit??

Nu 12 jaar later is dit nummer toch wel uitgegroeid tot een classic in zijn genre. Gebeurd me niet vaak (en vooral met dancenummers) dat ik het nog steeds een geweldige track vind. Opvolger Surrender Your Love vond ik meer een lichte kopie ervan. En zoals zoveel dancegroepjes vrij snel weer uit the picture.

avatar van T.O.
Die hitgevoeligheid van Push The Feeling On kwam toch voornamelijk uit de koker van MK, die zelf wel meer nummers en remixes in die stijl had gemaakt in die tijd.

avatar van Lennonlover
push teh feeling! surrender your love!

avatar van jellorum
'Push The Feeling On' is een van de beste jaren 90 tracks in zijn genre!!!

avatar van RogerV
Het origineel van dit nummer is inderdaad totaal onbekend en de versie die we kennen is de MK Dub of doom remix. In 1992 al een clubhit maar kreeg in 1995 een tweede jeugd. Daarbij hebben ze vermoedelijk nog even een album in elkaar geflanst.

avatar van pureshores
dit album maar weer eens beluisterd.
Men neme een saxofoonriedeltje, een uiterst soulvolle stem, een chorus waar 2 zinnen door elkaar worden geblend, een clubtempo provided by Marc Kinchen en PRESTO
al 6 nummers van dit album gecopy paste.

Ondanks dit kopieergedrag een redelijk album en lang niet zo plat als de huis tuin en keuken eurohouse van hun contempories uit die tijd. Nr's 9 en 10 gaan op de rnb tour en vallen een beetje uit de boot, maar hier komt de stem van John Reid extra uit de verf.
The world turned had ook een single kunnen zijn. Maar 5 singles van dit album is al veel (Should I ever fall in love was in engeland een single)

Waarschijnlijk waren de Nightcrawlers een speeltuin/cashcow voor Marc Kinchen, korte levensduur, snel cashen

avatar van RogerV
Een cashcow zeker maar dat zou niet niet zo'n ramp zijn als het album niet duidelijk zou klinken alsof het in een weekje in elkaar geflanst is. Dit is allemaal wel erg goedkoop en inspiratieloos.

Terwijl Push the feeling on wel een klassieker van formaat blijft. MK schijnt trouwens een soort leerling van Kevin "Inner City" Saunderson te zijn geweest. Hij is sinds kort weer met housemuziek bezig na jaren achter de schermen R&B gemaakt te hebben.

avatar van pureshores
ja-duidelijk een geval van platenmaatschappijen die eruit willen knijpen wat erin zit. Albums van dit soort acts zijn kwalitatief altijd ondermaats en in zekere zin onnodig, zie anno 2012 LMFAO

avatar van Stapler
T.O. schreef:

Wie is MK dan?

avatar van pureshores
Marc Kinchen, Amerikaanse producer, had zelf een clubhit met Burning in 1991, heeft een aantal klassieke remixen op zn naam staan, waaronder Jodeci-Freek n you en verder remixen voor bekende acts Bobby Brown, New Edition en zelfs Celine Dion

avatar van pureshores
en een onderschatte remix voor Tori Amos-Professional widow-die ondersneeuwde onder de Armand van Helden versie die iedereen kent

avatar van RogerV
Toch is dat niet altijd het geval. Twee zeer geslaagde van dit soort albums.

Strike - I Saw the Future (1997)

Karen Ramirez - Distant Dreams (1998)

avatar van pureshores
ja waarom Karen Ramirez niet groter is geworden snap ik ook niet. Looking for love was toch een redelijke hit en If we try ken ik ook nog