Biosphere - The Petrified Forest (2017)

Noorwegen
Electronic
Label: Biophon

1. Drifter (4:19)
  2. Black Mesa (5:25)
  3. Turned to Stone (4:50)
  4. The Petrified Forest (5:08)
  5. Just One Kiss (5:01)
  6. This Is the End (5:14)
avatar van Poa
Poa
Ik heb er vrede mee dat Geir nooit meer zijn oude niveau zal halen, maar Turned to Stone is wel weer ontzettend goed.

avatar van deek
Vind Black Mesa ook wel een bijzondere sfeer hebben, hou ervan als er in muziek gesproken wordt..

avatar van makaveli2
Deze vind ik toch wel weer erg goed.. beter dan Departed Glories. Zowel de hoes als de muziek zelf doet denken aan de oudere films van David Lynch, met name Eraserhead. Ik blijf het knap vinden dat Biosphere met elke release een nieuwe sfeer neerzet. Z'n muziek heeft allemaal die herkenbare Biosphere-sound, maar hij valt nergens echt in herhaling. En net zoals met z'n voorgaande albums heeft deze ook een hoog groei-gehalte. Misschien moet ik Departed Glories ook nog maar eens opzetten.