Ozomatli - Non-Stop: Mexico to Jamaica (2017)

Hip-Hop / Wereld

5. El Noa Noa (3:09)

met Juanes

6. La Bamba (3:20)

met Kyle McDonald

7. Solamente una Vez (2:28)

met Gaby Moreno

8. Andar Conmigo (3:42)

met Regulo Caro

9. De Paisano a Paisano (3:22)
  10. Evil Ways (3:27)
  11. Tragos Amargos (3:13)
  12. Volver Volver (3:18)

met Mariachi Divas

13. Land of 1000 Dances (3:20)

met Glove en Chali 2na

14. Come and Get Your Love (3:05)
avatar van E-Clect-Eddy
Een reggae versie van La Bamba kende ik nog niet... niet eens zo verkeerd

Wel met hulp van de Ska / Punkers van Slightly Stoopid en niet Kyle McDonald zoals hierboven aangegeven.

Ook hulp van Herb Alpert en Gaby Moreno... beiden geen Mexicaan, evenmin Juanes

Waarschijnlijk ook maar een paar nummers die echt Mexicaans van oorsprong zijn... mag de pret niet drukken.

Van de week maar het hele album beluisteren want het intrigeert toch wel.

Ozomatli was de eerste band die ik ooit live heb gezien (in de Effenaar). Een onuitwisbare indruk was dat. Hoe ze in het begin via het publiek opkwamen en aan het eindigden midden tussen het publiek.
Ik kan me herinneren dat het één groot feest was. Ik heb hun 1e album lang gekoesterd. Daarna is het m.i. met het album minder geworden.

Dit album is absoluut niet meer of minder dan alles na hun debuut. Heel matig. Covertjes, met een switch. Voor mij persoonlijk geen tot weinig toegevoegde waarde.

Jammer. Want live waren ze echt wel te genieten.