Ramses Shaffy - Zonder Bagage (1971)

3,93

Pop / Roots
Label: Philips

1. Zing, Vecht, Huil, Bid, Lach, Werk en Bewonder (3:51)
  2. Ze Komen Samen Niet Meer Terug (2:56)
  3. Als 't Stormt (1:19)
  4. Maurits (1:02)
  5. Aan de Andere Kant van de Heuvels (3:22)
    met Liesbeth List
  6. Ik Denk over Je Na Amsterdam (3:12)
  7. Als Je Niet bij Me Bent (3:08)
  8. Loop Door (2:16)
  9. Ik Betaal (1:05)
  10. Ik Laat Jou Niet door de Poort (2:03)
  11. Johnny van de Vier Seizoenen (2:25)
  12. An en Jan (2:38)
  13. Als 't Legaal Geworden Is (2:14)
  14. Zonder Bagage (2:09)
11 BERICHTEN

Pieter Paal
Tracks 1, 5, 11 en 14 zijn echte pieken in het ouevre van Ramses Shaffy.

Johnny 00
En vergeet nummer 2, 3, 6, 7, 8, 9 en 10 niet! Klassieke nedertalige muziek voor iemand er erg in had...

avatar van freakey

Zijn 4, 12 en 13 nou niet gewoon k*t nummers??

avatar van mahone
freakey schreef:
Zijn 4, 12 en 13 nou niet gewoon k*t nummers??

Absoluut niet!4 is het minste nummer van de plaat de rest is geweldig.

avatar van vigil
An en Jan is echt een fantastisch nummer! Verder natuurlijk sowieso een top cd. Ben erg blij dat ik die box van Ramses gekocht heb!

britsnob
Niemand kan in nederland aan Shaffy in deze vorm tippen, beste nederlandse plaat Punt.....! meoldie en tekst allemaal Uberdivisie

britsnob
ik bedoel natuurlijk melodie

avatar van Supersid
O jee, na een X-aantal luisterbeurten (een 5-tal in mijn geval) komt hier plots een onverhoopt meesterwerk bovendrijven. Ik heb me voor een prikje de box aangeschaft met alle albums, en de eerste drie (nog niet verder geraakt) zijn me al erg dierbaar... Dat Belooft! Deze is voorlopig de beste...

Vet album man.

Eerste nummer sla ik natuurlijk even over want die kennen wel maar verder eigenlijk een prachtige plaat met een heel verfijnde instrumentatie en een sfeertje dat ook wel doet denken aan klassieke Scott Walker.

En daar was ik natuurlijk sowieso al groot fan van.

Sophisticated shit, dit.

Deranged
Werkelijk waar een prachtig album met het vermogen om te ontroeren. Ik had zelf even een momentje bij het nummer over Amsterdam. Niet dat ik iets met die stad heb doe mij maar Breda maar je kunt het ook anders interpreteren denk ik.

Daarnaast zit er een lekker tempo in met veelal korte nummers waardoor er veel verschillende dingetjes gebeuren over de beknopte lengte, en dat pakt erg goed uit.

Ik doe er dus nog maar een halfje bovenop.

Even een mooie ontdekking zo op de zondag.

Deranged
Ik wil er geen gewoonte van gaan maken om een hattrick te zetten. Maar ook gelet op de veelal zeer rake teksten kwam ik tot de conclusie dat dit voor mij
eigenlijk gewoon een 5* album moet zijn.

Het is de gecompleteerde luisterervaring.

Uiterst verfijnd verzorgd in alle aspecten met een beroering van gevoel en dan ben je er wel in principe.

In mijn optiek.

Een album dat mij heeft behaagd en geraakt en waarvan ik heel blij ben dat ik het aan de memorie en collectie heb kunnen toevoegen.