Salvador Sobral - Excuse Me (2016)

Portugal
Pop / Jazz
Uitgebracht in eigen beheer

1. Excuse Me (4:23)
  2. Nada Que Esperar (4:43)
  3. Change (3:12)
  4. Nem Eu (3:14)
  5. Autumn in New York (3:23)
  6. Ready for Love Again (3:39)
  7. Something Real (3:40)
  8. Ay Amor (5:49)
  9. Beach Prision (3:51)
  10. I Might Just Stay Away (6:02)
  11. After You’ve Gone (1:57)
  12. Glow (1:59)
Salvador Sobral won zeer terecht het Songfestival 2017.

Vorig jaar heeft hij dit album, Excuse Me genaamd, uitgebracht. Het winnende lied staat er niet op. Het zal hem waarschijnlijk niet eens iets kunnen schelen.

In Portugal bereikte het album een tiende plaats in de album charts en het staat er nu 11 weken in, maar daarmee nog geen doorslaand succes blijkbaar.

Misschien komt het door het eigenzinnige karakter ervan: tijdloze jazzy klanken met een klein poprandje. Als er één iemand gelijk in mijn gedachten komt is dat Jamie Cullum wel en ander Wouter Hamel. Zelfde soort liedjes, zelfde jazzy randje.

Niet spannend genoeg om er lyrisch over te worden (wat ik wel ben over het winnende Songfestival nummer), maar lekker genoeg om gewoon van te kunnen genieten, zoals ik dat op z'n tijd ook van Jamie doe.
In de vorm van Nem Eu hebben we in elk geval al wel een soortgelijk nummer als Amar Pelos Dois.

Hopelijk krijgen we ooit nog eens een wonderbaarlijk mooi album van hem en tot die tijd doen we het met deze vrolijke, luchtige jazz.

Graag de volgende keer alles in het Portugees.... het klinkt zoveel mooier!