Shinichi Atobe - From the Heart, It's a Start, a Work of Art (2017)

Japan
Electronic / Dance
Label: DDS

1. Regret (9:47)
  2. First Plate 1 (3:36)
  3. First Plate 2 (5:56)
  4. The Test of Machine 2 (3:09)
  5. Republic (9:39)
  6. The Test of Machine 1 (1:52)
  7. First Plate 3 (5:22)
avatar van em-dee-em-aa
Regret

avatar van Tyn
Tyn
Ik heb deze producer net ontdekt. Ik luister niet zoveel naar techno, maar waardeer wel die oude basic channel releases. Deze tracks komen op mij over als minimaal, ietwat vreemd hier en daar, prettig in het gehoor met een interessant geluid en bijzondere details. Regret lijkt een simpele melodie te hebben maar de producer brengt heel vernuftig kleine veranderingen aan in de klankkleur en het ritme, en verder mooie details in de hoge frequentie van de beat. Ik ga meer luisteren van de man!

Poa
Zeker doen, Butterfly Effect is een dikke aanrader ?

avatar van Gyzzz
Mooie plaat inderdaad - duidelijke hints naar Basic Channel en geen nieuwe snufjes maar wel oerdegelijke kwaliteit!

edit: zie nu pas dat deze man (duidelijk niet toevallig) al in 2001 op Chain Reaction een plaat uitbracht, dat verklaart een hoop!