Ruthie Foster - The Phenomenal (2007)

Roots / Soul
Label: Blue Corn

1. Cuz I'm Here (3:06)
  2. Heal Yourself (4:32)
  3. Fruits of My Labor (4:40)
  4. People Grinnin' in Your Face (3:21)
  5. Up Above My Head (3:45)
  6. Harder Than the Fall (3:30)
  7. Beaver Creek Blues (3:55)
  8. Mama Said (5:00)
  9. Phenomenal Woman (4:23)
  10. Friend Like You (3:43)
  11. Don't Know What to Do (4:28)
avatar van Reijersen
Prachtig en erg soulvol album is dit. Wat een stem heeft deze dame zeg

tondeman
Bedankt voor de tip Daniel, wat een prachtig album! Veel soul, mooie stem, fan-tas-tisch gitaar-spel, prachtig gebruik van de Hammond hier en daar. Dit album heeft precies dat wat ik in soul zoek: beleving, stijl en muzikaliteit. En alles in overvloed!
Ook goed gekozen covers trouwens, met name die van Son House is .

avatar van Reijersen
Bijzonder gevoelig album. Ruthie Foster heeft een dijk van haar stem die ze vooral uitstekend laat horen in het bijna geheel a-capella zijnde 'Grinnin in Your Face'. Sfeervol, sterk en doorleefd. Een topalbum.

avatar van Papartis
Heerlijke groovy Motown soul op dit 3e album van Ruthie Foster. Lekker, opwindend, ruig en gevoelig.
Niks geen gepolijste R & B maar super gave soul met een blues, folk en gospel randje.
Prachtige stem ook. Die stem wordt vaak vergeleken met Ella Fitzgerald en Aretha Franklin.
Zeker een album dat veel meer aandacht nodig heeft. Luisteren dus.

Papartis

avatar van Jacktherapper
Reijersen schreef:
Een topalbum.

quoten is voor stoere mensen.. maar ach: word