Jill Scott - Collaborations (2007)

Soul / Hip-Hop
Label: Hidden Beach

1. Love Rain [Head Nod Remix] (5:02)

met Mos Def

2. Daydreamin' (3:47)

met Lupe Fiasco

3. Good Morning Heartache (6:10)

met Chris Botti

4. Said Enough (5:02)

met The Isley Brothers

5. One Time (3:51)

met Eric Roberson

6. Let Me (4:02)

met Sergio Mendes en will.i.am

7. 8 Minutes to Sunrise (4:26)

met Common

8. Funky for You (5:51)

met Common en Bilal

9. Sometime I Wonder (4:11)

met Darius Rucker

10. Slide (4:21)

met Jeff Bradshaw

11. The Rain (4:33)

met Will Smith

12. God Bless the Child (3:37)

met Al Jarreau en George Benson

13. Kingdom Come (4:28)

met Kirk Franklin

14. Love Rain [Coffee Shop Mix] (4:16)

met Mos Def

avatar van psychonaatje
Hé, hij staat er al op! Da's snel.

Zoals Experience: Jill Scott 826+ een zoethoudertje was tussen het eerste en het tweede album, is dit een zoethoudertje tussen het tweede en het derde album: een verzameling van tracks van anderen waar Jill Scott op te horen is. Dit levert een gevarieerde verzamelaar op, met hip-hop, jazz, R&B, nu-soul en alles wat daar tussen zit. Ik heb nog niet alles geluisterd, maar over wat ik tot nu toe heb gehoord, ben ik enthousiast. Het gaat van 'wel aardig' tot 'steengoed' (haar versie van Good Morning Heartache en Said Enough met de Isley Brothers). Alleen voor Good Morning Heartache is de cd wat mij betreft de moeite waard. Met de betiteling 'zoethoudertje' doe je deze verzameling dan ook eigenlijk geen recht, zo denk ik op basis van wat ik tot nu toe heb gehoord. Overigens is 'ie nu bij CD Wow! te bestellen voor 11,99 euro (geen verzendkosten), dus dat is nog wel te doen.

nummertje 12 heeft een grammy gewonnen in de categorie R&B Vocal Perfomance (2007).
Staat ook op het album Givin' It Up (2006) van George Benson/Al Jarreau

Social_Mask
Heerlijk album. Verveelt totaal niet. Lekkere HipHop en een prachtige Jazz beat in nummer 3. Jammer dat ze dan gaat zingen, prachtige beat. Jill Scott heeft zelf ook een hele leuke stem.

avatar van Reijersen
Inderdaad een warmhouder voor Volume 3. Best aardig album, maar niet al te verheffend. Staan een paar leuke nummers tussen, maar geef mij maar haar solo-albums.