James Vincent McMorrow - True Care (2017)

Ierland
Pop / Folk
Label: Faction

1. December 2914 (3:56)
  2. True Care (3:54)
  3. National (3:33)
  4. Thank You (4:39)
  5. Interlude No. 1 (1:52)
  6. Constellations (3:16)
  7. Holding On (3:18)
  8. Bears (3:42)
  9. Pink Salt Lake (2:44)
  10. Interlude No. 2 (1:49)
  11. Bend Your Knees (5:06)
  12. Change of Heart (2:44)
  13. Glad It's Raining (3:13)
  14. Don't Wait Forever (2:10)
  15. Outro (1:56)
avatar van coldwarkids
Benieuwd naar dit nieuw album!! De vorige was ook best sterk.

avatar van Venceremos
Regelrechte topper was dat.

avatar van coldwarkids
Vond Post Tropical ook geslaagd en het eerste album ook. Mij maakt die stijlverandering niet veel uit.

avatar van coldwarkids
M'n eerste luisterbeurt opzitten. Nu gaat ie wel bergafwaarts voor het eerst. We Move was toppertje maar nu slaat ie volledig de plank mis.

avatar van gherdt
Nou James Vincent ik hou mn hart vast, gelukkig zonder verwachtingen dit keer. Zijn debuut was stuitend gemiddeld, Post Tropical was een waar meesterwerk en We Move zo ongeveer het slechtste album van 2016. Over een onsamenhangend oeuvre gesproken. Ben benieuwd aan welke kant van de streep deze gaat eindigen.......

gherdt schreef:
We Move zo ongeveer het slechtste album van 2016.

Nou nou je bent een van de mindere dan (wat natuurlijk niet erg is, het blijft jouw mening). Maar ik kan je zeggen dat dit album na Post Tropical en het nog betere We Move een stapje achteruit gaat.

Dikkop
coldwarkids schreef:

Er waren toch veel mensen die We Move heel zwak vonden?
2,95 is nu niet echt een heel hoog gemiddelde. Op RYM krijgt We Move ook een hele lage rating.
Ik vind het album persoonlijk wel goed. Volgens mij zijn wij net 2 van de minderheden.

Dikkop schreef:

Er waren toch veel mensen die We Move heel zwak vonden?

Nou is musicmeter geen goede maatstaf natuurlijk. Neem hier de mensen niet te serieus. Pitchfork 7.3 en dergelijke bladen met hoge cijfers. Dus de minderheden zijn de laagstemmers.

Dikkop
In mijn ogen zijn de critics de minderheid en het gewone volk de meerderheid.
Het gaat ook niet echt over mensen serieus nemen of niet hé.

avatar van Cor
Cor
Na 'We Move' ben ik nog steeds niet heel enthousiast over de richting die JVM inslaat. Electronisch, kabbelend gepruttel met een falset kopstem. Mmmmm

avatar van gherdt
Als voorprogramma voor de eerste lang uitgestelde luisterbeurt van True Care draaide ik vanmiddag weer eens het door mij al grijsgedraaide Post Tropical. En wat blijft dat een verbazingwekkend perfect en intens meesterwerk! Die stem, de intensiteit, de spaarzame en prachtige begeleiding en vooral de onvergetelijke composities! Blijvende hulde!

Dat James Vincent op opvolger We Move besloot om maar te gaan klinken als een soort Maroon 5 coverband heb ik nooit begrepen, evenals de gemakzuchtigheid waarmee Post Tropical over het hoofd is gezien door ongeveer de gehele mensheid.

Bij deze snelle opvolger van bovengenoemd prul waren m'n verwachtingen dan ook bijzonder laag. Niet nodig gelukkig! James Vincent klinkt hier als een vrije vogel die ontspannen en betrekkelijk onsamenhangend doet waar hij zin in heeft; electronische interludes, Jaren 80 sferen en een groot verschil in sfeer tussen de composities. Het geheel klinkt minder weloverwogen dan We Move en Post Tropical maar wat mij betreft heeft James er goed aan gedaan om zijn gevoel achter na te gaan en dit impulsieve geheel zo op plaat te pleuren. Verfrissend en wat mij betreft een opmaak naar zijn tweede meesterwerk......... Want jezus mensen, Post Tropical...... (of had ik dat al gezegd)

avatar van daftpunk
Dit zou wel eens mijn favoriete plaat van het jaar kunnen worden. Wat een prachtig album, vol gelaagdheid en spanning en allerlei uitstapjes naar muzikale genres.