Burial - Subtemple (2017)

Electronic
Label: Hyperdub

1. Subtemple (7:23)
  2. Beachfires (9:50)
avatar van -SprayIt-
Wat is dit nou weer? Lijken wel stukken uit eerder werk, maar dan vertraagd. Elke keer ben ik weer ontzettend benieuwd naar nieuw werk, maar ben de laatste paar EP's zwaar teleurgesteld.

avatar van trebremmit
Beachfires is wel erg goed hoor.

avatar van em-dee-em-aa
Burial is duidelijk meer de ambient kant opgeslagen met vorige / deze EP, prima EP'tje wat mij betreft

avatar van trebremmit
Apart dat deze zo laag scoort, voor mij is dit echt het beste wat hij in jaren heeft gemaakt, duistere en spannende ambient, in ieder geval veel beter dan de cheesy kant die hij opging met Rival Dealer.
Ik denk trouwens wel dat dit beter werkt op een heel album dan op een Ep'tje van zeventien minuten.

avatar van -SprayIt-
Gisteren toevallig nog weer eens beluisterd trebremmit, maar ik mis toch echt gelaagdheid en spanning. Wat ik juist zo goed aan Rival Dealer vind zijn de onverwachte wendingen, gekke geluidjes en de unieke opbouw en afwisseling. Na tientallen luisterbeurten beklijft die EP nog steeds, mijn bloed gaat sneller stromen door de energie en emotionele lading, terwijl ik op deze 2 track snel uitgekeken was. Er is zoveel betere ambient gemaakt, hij was juist uniek door zijn eigen sound. Jammer dat dat wat lijkt te verdwijnen. Vind ik dan, he.

Bericht verplaatst naar Burial

avatar van trebremmit
Beachfires blijft wel geniaal, keihard aanzetten voor maximaal resultaat. Wel is het jammer dat dit niet wat meer uitgewerkt is tot een album, dan werkt ambient toch het best.