Nubya Garcia - Nubya's 5ive (2017)

Jazz
Label: jazz re:freshed

1. Lost Kingdoms (7:38)
  2. Fly Free (9:41)
  3. Hold (7:09)
  4. Contemplation (9:56)
  5. Red Sun (8:17)
  6. Hold [Alternate Take] (5:29)
avatar van Mssr Renard
Het label 'Jazz Re:freshed' heeft een hele serie albums uitgebracht onder de noemer '5ive' waar labelgenoten (Rusie Turton, Trope, Triforce, Ashley Henry, The Sure Co. etc. etc.) 5 songs uitbrengen en dan ook weer samenspelen met andere muzikanten van dit label.

Deze plaat van Nubya Garcia valt ook in die serie. Het was ouderwetse bop-jazz, met veel aandacht voor het prachtige saxspel van Nubya.
Verder spelen mee: Joe Armon-Jones (piano), Moses Boyd (drums), Daniel Casimir (bass), Femi Koloeso (drums op tracks 1, 3, 6), Sheila Maurice-Grey (trompet op 1) en Theon Cross (tuba op 3, 6).

Al deze bandleden hebben ook hun eigen platen op jazz re:freshed en spelen ook weer in verschillende combo's, zoals Maisha (die weer onder label Broonwood is ondergebracht), maar ook The Seed Ensemble en de platen van Yazz Ahmed.

Heel veel moois uit London dezer dagen, en deze saxofoniste mag wat mij betreft wel erg trots zijn op deze prachtige plaat.