Goatwhore - Vengeful Ascension (2017)

Label: Metal Blade

1. Forsaken (3:40)
  2. Under the Flesh, Into the Soul (4:33)
  3. Vengeful Ascension (4:14)
  4. Chaos Arcane (3:57)
  5. Where the Sun Is Silent (4:35)
  6. Drowned in Grim Rebirth (4:14)
  7. Abandon Indoctrination (4:19)
  8. Mankind Will Have No Mercy (3:48)
  9. Decayed Omen Reborn (4:25)
  10. Those Who Denied God's Will (4:08)
avatar van namsaap
Ik was totaal onbekend met deze band, maar uit nieuwsgierigheid heb ik dit album eens meegenomen uit de tweedehands cd-bak bij de lokale platenboer als gratis CD bij een 5 voor 4 actie. De mengeling van black-, thrash- en death metal met een flinke dosis rock & roll bevalt me uitstekend. Er wordt kwistig met lekkere gitaarriffs gestrooid als waren het pepernoten en het geheel wordt door de strakke ritmesectie stevig bij elkaar gehouden. De productie klinkt ook nog eens erg lekker. Prima plaatje!

Oeh wie weet gaat dit wel 1 van mn favorieten worden. Maar dat komt ook omdat ik helemaal niet zo veel heb met de meeste van die Erik Rutan producties. Dit is lekker rauw en zanderig, met stevige scheuten stoner en psychedelica.